پاراکیت تاجی (Mitred Parakeet) با نام علمی Psittacara mitrata در اسارت هم چنین به عنوان کانور تاجی نیز شناخته شده است که یک گونه از طوطی سبز و قرمز در میان طوطی سانان می باشد. آنها بومی جنگل ها و بیشه زارهای آند از شمال مرکزی پرو ، جنوب بولیوی و شمال غربی آرژانیتن است. جمعیت معرفی شده از پاراکیت تاجی در کالیفرنیا ، فلوریدا و هاوایی است.

پاراکیت تاجی یک گونه نسبتا بلند به طول ۳۴-۳۸ سانتی متر می باشد. افراد بالغ پاراکیت تاجی دارای مقادیر مختلفی رنگ قرمز در صورت و ران هستند ، حلقهی چشم سفید رنگ لخت است  و نوجوان ها دارای مقادیر کم یا هیچ میزانی از رنگ قرمز هستند.

 زیستگاه طبیعی پاراکیت تاجی در جنگل هایی به ارتفاع ۱۰۰۰-۳۴۰۰ متر از سطح زمین می باشد.

پاراکیت تاجی به صورت اجتماعی و در گله های کوچک زندگی می کند. پاراکیت تاجی لانه ی خود را درون حفره ای درون درختان مرده می سازد و معمولا ۲-۳ تخم می گذارد و در اسارت ۳-۴ تخم می گذارد و پس از ۲۳ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند.

تغذیه ی پاراکیت تاجی در درجه ی اول روی دانه های نباتی ، آجیل و میوه ها می باشد. پاراکیت تاجی به عنوان یک حیوان خانگی محبوب ، اهل تفریح و بازی شناخته شده است.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>