پاراکیت چشم سفید

پاراکیت چشم سفید یا طوطی چشم سفید یا کانیور چشم سفید با نام علمی Aratinga leucophthalma بومی جنوب آمریکا می باشد.

پاراکیت چشم سفید برای اولین بار توسط جانور شناس آلمانی فیلیپ مولر در سال ۱۷۷۶ توصیف شد که صفت مشخص آن حلقه ی سفید رنگ چشم آن بود.

پاراکیت چشم سفید

پاراکیت چشم سفید

پاراکیت چشم سفید دارای بدنی به طول ۳۰-۳۴ سانتی متر و عرض بدن در حالت پرواز با بال های باز ۳۷-۴۰ سانتی متر است و وزن بدن آن چیزی حدود ۱۰۰-۲۱۸ گرم می باشد.

پاراکیت چشم سفید

پاراکیت چشم سفید

پاراکیت چشم سفید بدنی سبز رنگ و رنگ قرمز روی شانه ها و برخی نقوش قرمز رنگ روی سر و گردن در برخی موارد دارد. حلقه ی سفید چشم نیز در این گونه صفت شاخص محسوب می شود که به خوبی قابل مشاهده است.

پاراکیت چشم سفید اغلب در شمال آمریکای جنوبی ، از شرق ونزوئلا ، کلمبیا و گینه در شمال برزیل به سمت آرژانتین و اوروگوئه در جنگل ها ، دشت ها وجود دارد.

هر چند پاراکیت چشم سفید به اندازه ی پاراکیت های رنگارنگ محبوب نیست اما این پاراکیت به یک  پرنده ی خانگی دوست داشتنی ، مهربان و با قابلیت سخنگویی بالا تبدیل شده است . این پاراکیت به ندرت اقدام به سر وصدا و جیغ می کند و اغلب صحبت کردن را انتخاب می کند.

به طور کلی جوجه این پاراکیت از ۶ ماهگی شروع به صحبت کردن می کند.

پاراکیت چشم سفید

پاراکیت چشم سفید

این پاراکیت چشم سفید معمولا ۴ تخم می گذارد که طی ۲۴ روز تخم به جوجه تبدیل می شوند و پس از ۹ هفته بعد از خروج از تخم جوجه ها قابلیت ترک لانه را دارند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>