پوسته پوسته صورت طوطی یا انگل پا طوطی

پوسته پوسته صورت طوطی یا انگل پا طوطی

پوسته پوسته صورت طوطی یا انگل پا طوطی 

کنه های انگل می توانند برای طوطی و سایر پرندگان مشکلات پوستی ایجاد نماید ، همانطور که در سایر حیوانات و انسان ها نیز رخ می دهد. پوسته پوسته شدن صورت یا عفونت کنه پا طوطی اتفاقی است که اغلب در مرغ عشق ، قناری و فنچ رخ می دهد و در میان طوطی ها فقط مرغ عشق به این بیماری مبتلا می گردد.

پوسته پوسته صورت طوطی یا انگل پا طوطی

علائم و انواع 

علائم عفونت پوسته پوسته شدن یا همان صورت فلسی اغلب در نزدیکی منقار ،دهان ، سوراخ بینی و چشم دیده می شود. عفونت های کنه پا نیز در پاها و انگشتان به خوبی قابل مشاهده می باشد.

مرغ عشق آلوده پرهای خود را در نواحی آلوده از دست می دهد و حالتی شبیه به جرب پیدا می کند. پوسته های سفید در اطراف گوشه های منقار ، سوراخ های بینی و اطراف چشم و پاها دیده می شوند ، با این حال هیچ خارشی مشاهده نمی شود.  اگر عفونت به موقع درمان نگردد پاها و منقار ممکن است تغییر شکل یابند و کج شوند به طوری که حتی پس از درمان نیز تغییر شکل باقی می ماند.

تشخیص

ابتدا دامپزشک از پوست ناحیه ی آلوده نمونه برداری کرده و باید کنه را زیر میکروسکوپ تشخیص دهد.

درمان

دامپزشک در مورد این حالت داروهای ضد انگلی خوراکی یا تزریقی برای طوطی تجویز می نماید . تغییر شکل منقار حتی پس از درمان نیز شایع است و تنها در شرایطی که درمان زود هنگام انجام شده باشد تغییر شکا از بین می رود و یا بهبود می یابد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>