اگر قصد خرید کاسکو را دارید قبل از خرید باید نکاتی را بدانید . اول اینکه وقتی که یک طوطی طوسی خریداری می کنید باید وقت کافی برای گذراندن با او را داشته باشید و صبور باشید تا بتوانید جای گروه یا جفت او را پر کنید و نیاز های او را درک نمایید،اگر طوطی طوسی را یک روز تنها بگذارید او دیگر لب به غذا نمی زند و احتمال بروز بیماری های عفونی در او  زیاد میشود حتی شاید شروع به پر کنی کند،پس باید به او اهمیت بدهید،اما اگر وقت کافی برای گذراندن با کاسکو را ندارید و مصمم به خرید آن هستید،حتما یک جفت یا همبازی برای او تهیه نمایید .

قفسی برای کاسکو مناسب است که او بتواند به راحتی در آن پرواز و بازی کند همچنین برایش اسباب بازی های رنگی و مختلف تهیه کنید تا هنگامی که در خانه نیستید با آنها سرگرم شود و گاهی به او اجازه دهید تا قفس را ترک کند و روی قفس بنشیند تا احساس کند شما دوست او هستید ، قفس را باید در مکانی روشن ،آرام و در کنار اعضای خانواده بگذارید  به طوری که در معرض  باد نباشد .

هیچگاه کاسکو یی را که روی بال و گردن و سینه اش نقاط لخت و عریان وجود دارد آبتنی ندهید ، بلکه از طریق آبپاش آن هم هفته ای یکبار نه بیشتر، آنرا نظافت کنید . پرنده ای که خریداری کرده اید تا ۱۰ روز باید تنها باشد و فقط به او آب و غذا دهید زیرا او به زمانی احتیاج دارد تا به محیط جدید عادت کند . طوطیان طوسی به راحتی میترسند حرکات ناگهانی و بخصوص صدای بلند آنها را آزار می دهد .هنگامی که میخواهید به پرنده آموزش دهید به آرامی حرکت کنید و  به نرمی با آنها سخن بگویید ، وقتی پرنده متوجه شد شما تهدیدی برای او نیستید به شما اجازه میدهد تا به آرامی نوازشش دهید .هیچگاه اجازه ندهید تا کودکان یا کس دیگری از این فرصت استفاده کرده و او را اذیت کنند. زیرا از اطمینان کاسکو نسبت به شما نیز کاسته می شود  .

 یک طوطی رام شده لحظه شماری میکند تا از قفس بیرون بیاید و با صاحبش سرگرم شود آخرین نکته این است که هیچگاه کاری نکنید تا از دست شما ناراحت شود زیرا این برخورد تا زمان زیادی به یادش میماند و از شما دلخور میشود.

منبع : http://kolbeyeheivanat.pib.ir

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

1 دیدگاه

  1. reza می‌گه:

    سلام من یه جوجه کاسکو چشم سیاه می خوام چند؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>