کاسکو (طوطی خاکستری) کاسکو

کاسکو (طوطی خاکستری)

نام اصلی این طوطی،طوطی خاکستری می باشد که در ایران به غلط ان را کاسکو می نامند.

کاسکو ها جزء طوطی های متوسط هستند و طولشان تا ۳۵ سانتیمتر می رسد.رنگ پرهای نر و ماده خاکستری روشن است.انان در مناطق وسیعی از آفریقای مرکزی،هم در منهطق نسبتا خشک و هم در جنگل ها،زندگی می کنند.یه رگه آن که با نوع معمولی اختلاف واضحی دارد طوطی خاکستری تیمنه(دم شکلاتی یا دم شرابی) است که پرهایش قهوهای مایل به خاکستری و پرهای دمش قرمز مایل به قهوه ای هستند.کاسکو ها پرندگانی بسیار باهوش و با استعداد و در عین حال حساس هستند که در نگهداری انفرادی باید به آن بسیار توجه کرد.کاسکو ها با استعداد ترین طوطی ها از نظر تقلید صدا و صحبت کردن هستند حتی می توانند تن صدا و لحجه اشخاص مختلف را دقیقا تقلید نمیند.اناتن بسیار مغرور می باشند.بین ۲ تا ۳ تخم می گذارند.

توجه داشته باشید بین نوع دم قرمز و دم شکلاتی آن از نظر استعدادی هیچ فرقی نیست اما در ایران دم قرمز گران تر است.چندین دسته کلی تقسیم‌بندی کرد

کاسکوها از حدود ۳ تا ۴ ماهگی، به‌طور کامل پر درمی‌آورند و از وقتی که رنگ چشم آنها زرد می‌شود، ‌سن آنها از روی رنگ چشم‌ها و رنگ انتهای پرهای دم قابل تشخیص نیست.

برای تشخیص دقیق نر یا ماده بودن طوطی خود می توانید آن را به آزمایشگاه برده،از طریق آزمایش پر آن،پی به نر و ماده بودن آن ببرید.

مدت زمان یادگیری طوطی های خاکستری بسته به استعداد آن و آموزش شما بین ۴ تا ۱ سال می باشد.

اگر به آنها نزدیک بشویم و قار بزنند و حالت حمله یا ترس به خود بگیرند، معلوم می‌شود که هنوز وحشی بوده .وقتی به کاسکوهای وحشی نزدیک می‌شوید، عموما قار می‌کشند. بعضی از آنها بدون اینکه از جای خود تکان بخورند، قار می‌کشند، ‌برخی خودشان را به دیواره‌های قفس می‌چسبانند و قار می‌کشند و بعضی هم چنان می‌ترسند که خودشان را به این طرف و آن طرف قفس می‌کوبند.
اگر شما انگشت خود را به طرف منقار کاسکوی وحشی ببرید، ممکن است دست شما را محکم گاز بگیرد و متعاقبا قار بکشد. شاید هم وحشت‌زده خود را به دیواره‌های قفس بچسباند و قار بکشد یا با پروازهای کوتاه خودش را به دیواره‌های قفس بکوبد.

  اگه سرش پایین بیاره و اجازه بده سرش ناز کنید و به نوکش دست بزنید یعنی رام شده است.

تجربه نشان داده کاسکو ها بعد از مدتی معنی نام ها و الفاضی را که یاد گرفته اند را درک می کنند.
حتی اگه کاسکو سخنگویی را بخرید مدتی طول می کشد تا به شرایط جدیدش عادت کنه و حرف بزنه.سخنگویی بیشتر کاسکوهای سخنگو هنگامی شروع می شود که با  محیط جدید زندگی و افراد خانواده آشنا شوند. در تمام موارد ذکرشده، بین هر کاسکو با کاسکوی دیگر تفاوت وجود دارد؛ ممکن است شما یک کاسکوی سخنگو را به خانه بیاورید و به محض برداشتن پوشش اطراف قفس، ‌کلمه یا جمله‌ای را بر زبان آورد و ممکن است یک هفته طول بکشد تا کاسکو بتواند کلمات و جملاتی را که آموخته تکرار کند.باید توجه داشته باشید که هوش آنان نیز با هم فرق می کنه.

کاسکوها قبل از اینکه روی چیزی بنشینند، با منقار خود میزان محکم‌بودن آن را آزمایش می‌کنند؛ بنابراین وقتی می‌خواهید کاسکو را روی دست خود بنشانید،‌ابتدا منقارش را به دست شما نزدیک می‌کند؛ در این حالت نترسید و دست‌تان را عقب نکشید.

حتما برای سرگرمی کاسکو خود اسباب بازی تهیه کنید.

چشم‌های شفاف و براق نشانه سلامتی طوطی است، طوطی‌های بیمار در حالت بیداری چشمانی نیمه‌باز دارند و اغلب نوعی ترشح از چشم آنها بیرون می‌آید.

http://tootiha.blogfa.com


تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>