کانور پیشانی نارنجی ORANGE-FRONTED CONURE با نام علمی Eupsittula canicularis هم چنین با نام های پاراکیت پیشانی نارنجی، کانور پتز و کانور نیمه ماه نیز مشهور می باشد.

طول بدن کانور پیشانی نارنجی ۲۴ سانتی متر و وزن تقریبی بدنش ۷۰-۷۵ گرم می باشد. این طوطی دارای ۳ زیر گونه : E.c. canicularis, E.c. eburnirostrum, E.c. clarae می باشد.

در زیر گونه ی E.c. canicularis هر دو جنس نر و ماده دارای پیشانی نارنجی هستند که تا گونه ها کشیده شده است. ناحیه بالای پیشانی به رنگ آبی دیده می شود. گلو و سینه به رنگ زیتونی کم رنگ دیده می شود. رنگ منقار استخوانی می باشد. حلقه چشم برهنه است و به رنگ زرد تا نارنجی دیده می شود. چشم ها زرد رنگ می باشند.

در زیر گونه ی E.c. eburnirostrum:  هر دو بزرگسال مشابه جنس قبلی هستند. فقط در ناحیه پیشانی دارای یک باند نازک می باشند و در ناحیه تحتانی بدن دارای نقطه های قهوه ای رنگ هستند.

در زیر گونه ی E.c. clarae : هر دو بزرگسال مانند گونه های قبل هستند و تنها تفاوت در رنگ مچ پا هست که به رنگ خاکستری تیره می باشند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>