کاکادو سیاه (Black Cockatoo) یکی از بزرگ ترین کاکادو ها می باشد که دارای پرهای سیاه و سفید کم رنگ می باشد. زیستگاه اصلی کاکادو سیاه جنوب شرقی و جنوب غربی استرالیا می باشد که عمدتا در جنگل های اکالیپتوس و مزارع کاج یافت می شود. این کاکادو سیاه در گروه هایی به صورت خانواده با هم معاشرت دارند. کاکادو سیاه بیش از سایر کاکادو ها نیاز به توجه و مراقبت دارد. کاکادو سیاه در اسارت بسیار مستعد به استرس می باشد و مشکلات رفتاری چون جیغ زدن و پر کنی به وفور در این گونه دیده می شود و طوطی مناسبی برای اسارت نیست.

 بال و پر در کاکادو سیاه به رنگ سیاه و سفید می باشد و یک دم قرمز رنگ روشن دارد که این دم ظاهر قابل توجهی را به کاکادو سیاه بخشیده است و قابل ذکر است که کاکادو سیاه نیازمند توجه بسیار زیادی از طرف صاحبانش می باشد.

 طول بدن کاکادو سیاه حدود ۶۰ سانتی متر می باشد و دارای دو شکل جنسی متمایز می باشد. پرهای نرها سیاه و سفید با یک تاج سیاه رنگ می باشد و در ناحیه ی بال ها دارای یک لایه ی طوسی رنگ می باشد. ماده ها دارای بدنی سیاه و سفید با لایه هایی نارنجی رنگ در بال ها و دم می باشند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>