کاکا نیوزلند (New Zealand Kaka)

کاکا نیوزلند

کاکا نیوزلند (New Zealand Kaka) با نام علمی Nestor meridionalis اغلب با نام  Kākā مشهور می باشد که یک طوطی بومی جنگل های نیوزلند می باشد. کاکا نیوزلند یک طوطی متوسط جثه می باشد که طول تقریبی بدنش ۴۵ سانتی متر می باشد و وزن حدودی آن ۳۹۰-۵۶۰ گرم است که به طور متوسط ۴۵۲ گرم در نظر گرفته می شود. کاکا نیوزلند از نظر ظاهری بسیار شبیه به Kea می باشد اما  پرهای زینتی آن تیره تر است. پرهای پیشانی و تاج سفید – خاکستری می باشند و پرهای پشت گردن خاکستری مایل به قهوه ای هستند. گردن و شکم مایل به قرمز هستند در حالی که پرهای بال قهوه ایتر می باشند. کاکا نیوزلند دارای دو زیر گونه می باشد که هر دو پرهای قهوه ای ، سبز و خاکستری همراه با چشم هایی نارنجی رنگ دارند. کاکا نیوزلند که یک طوطی بسیار غیر معمول می باشد بیشتر از سایر طوطی سانان بدوی می باشد و قدمت آن به ۱۰۰ میلیون سال قبل برمی گردد.

کاکا نیوزلند

کاکا نیوزلند بومی ارتفاعات دشت ها و جنگل ها می باشد و زیستگاه آنها امروزه در جزایر Kapiti ، Codfish   می باشد. از سال ۲۰۰۲ تا امروز حدود ۳۰۰ نفر از کاکا نیوزلند به صورت حفاظت شده زندگی می کنند.

رژیم غذایی کاکا نیوزلند شامل انواع میوه ها ، دانه ها ، توت ها ، گل ، جوانه و حتی بی مهرگان می باشد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>