کبوتر تزئینی (Fancy pigeon)

کبوتر تزئینی (Fancy pigeon)

کبوتر تزئینی (Fancy pigeon) یک گونه کبوتر از کبوترهای سنگی می باشد . این کبوتر به دلیل ویژگی های مربوط به اندازه ، رنگ ، شکل و رفتاری به عنوان کبوتر تزئینی مشهور می باشد. حدود ۸۰۰ گونه کبوتر وجود دارد که در سراسر جهان ۱۱۰۰ گونه کبوتر موجود می باشد و رقم ۸۰۰ گونه مربوط به منطقه است و در اورپا به تنهایی ۵۰۰ نژاد کبوتر فانتزی موجود می باشد. اولین بار کبوتر فانتزی توسط چارلز داروین شناسایی شد و اعلام کرد که کبوتر فانتزی و به خصوص کبوتر سنگی یک گونه کبوتر دو رگه است که به منظور بررسی تنوع درون گونه ای آنها را مورد بررسی قرار داد.

کبوتر تزئینی (Fancy pigeon)

کبوتر تزئینی آسیایی :

این کبوتر اغلب دارای دم چتری می باشد که باعث می شود که بزرگ تر دیده شود و این گونه از قاره آسیا منشا گرفته است . مهم ترین نژادهای آسیایی به شرح زیر می باشند :

Fantail
Frillback
Jacobin
Lahore
Trumpeter

 کبوتر تزئینی دانمارکی:

بسیاری از افراد منشا این کبوتر را از آلمان می دانند و گاهی اوقات نیز این کبوتر را به عنوان کبوتر آلمانی نیز معرفی می کنند . بسیاری از گونه های این کبوتر با رنگ و  علائم از یکدیگر متمایز می گردند. مهم ترین نژادهای کبوتر تزئینی دانمارکی به شرح زیر می باشد :

Archangel
Danish Suabian
Saxon Field Pigeon
Starling
Swallow
Thuringen Field Pigeon
Ice Pigeon

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>