طوطی پرنسس (Regent Parrot)

طوطی پرنسس

طوطی پرنسس (Regent Parrot) با نام علمی Polytelis anthopeplus یک نوع طوطی از انواع طوطی سانان می باشد. این طوطی اغلب در باغ اکالیپتوس و دیگر مناطق گرمسیری از جنگل های جنوب غربی استرالیا و جنگل های معتدل جنوب شرقی استرالیا زندگی می کند. تخمه بخش عمده ای از رژیم غذایی این طوطی را تشکیل می دهد. طوطی پرنسس اولین بار توسط ادوارد لیر در سال ۱۳۸۱ توصیف گردید .

هم چنین طوطی پرنسس دارای زیر گونه دارد که شامل گونه ی غربی Polytelis anthopeplus anthopeplus که خطر کمتری آن را تهدید می نماید و حداقل نگرانی در مورد آن وجود دارد و گونه ی دیگر گونه ی شرقی می باشد Polytelis anthopeplus monarchoides به عنوان زیر گونه ی در حال انقراض و در معرض خطر شناخته شده است.

طول بدن طوطی پرنسس حدود ۳۷-۴۲ سانتی متر می باشد و دارای دو شکل جنسی متمایز می باشد. به طور کلی طوطی پرنسس دارای بدنی زرد رنگ می باشد و چند رنگ روی سر و پشت آن دیده می شود و سایه های سبز روی بدن آن دیده می شود. منقار قرمز رنگ می باشد. ماده ها به طور کلی دارای بدنی سبز پر رنگ تر نسبت به نرها  هستند .

رژیم غذایی طوطی پرنسس شامل انواع دانه ها ، میوه ها و حشرات می باشد. طوطی پرنسس معمولا ۳-۸ تخم می گذارد که پس از ۲۱ روز تبدیل به جوجه می گردد. حدود ۵ هفته پس از آن جوجه ها قادر به پرواز خواهند بود و بلوغ جنسی در ۲ سالگی اتفاق می افتد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>