طوطی آمازون بال نارنجی

طوطی آمازون بال نارنجی

طوطی آمازون بال نارنجی با نام علمی Amazona amazonica شناخته شده است که نام طوطی آمازون بال نارنجی یک نام محلی است که برای این طوطی انتخاب شده است که این طوطی یک نوع طوطی آمازون بزرگ می باشد. این طوطی بومی مناطق استوایی جنوب آمریکا از کلمبیا ، ترینیداد و جنوب توباگو به سمت پرو و مرکز برزیل می باشد. زیستگاه آنها جنگل ها و کشورهای نیمه باز است.

طوطی آمازون بال نارنجی دارای دو زیر گونه است:

A.amazonica  که بومی آمریکای جنوبی است.

A.tobagenesis که فقط در ترینیداد و توباگو دیده شده است.

بدن طوطی آمازون بال نارنجی به طور عمده سبز رنگ است و طول بدن آن ۳۳ سانتی متر و وزن آن ۳۴۰ گرم می باشد. هم چنین طوطی آمازون بال نارنجی یک سری پرهایی آبی و زرد در ناحیه  ی سر دارد که وسعت آن در افراد مختلف متفاوت می باشد. طوطی آمازون بال نارنجی دارای پرهای نارنجی رنگ در ناحیه ی بال ها و دم می باشد که هنگامی که پرواز می کند این رنگ نارنجی دیده می شود . جنس نر و ماده در طوطی آمازون بال نارنجی در ظاهر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

طوطی آمازون بال نارنجی

طوطی آمازون بال نارنجی

رژیم غذایی اصلی طوطی آمازون بال نارنجی از میوه ها و دانه ها به خصوص میوه ی درختان خرما ، کاکائو ، نخل و گاهی سایر درختان است.

لانه ی طوطی آمازون بال نارنجی درون درختان حفر می شود و معمولا ۳-۴ تخم به رنگ سفید می گذارند که پس از ۲۶ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و ۶۰ روز پس از آن جوجه ها توانایی ترک لانه را دارند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>