نحوه نگهداری جوجه گوشتی

نحوه نگهداری جوجه گوشتی

مکان نگهداری: جوجه ها تا قبل از در آمدن پرها بهتر است که در مکانی تاریک نگهداری شوند. در واقع شرایطی مانند لانه های خودشان که سوراخی عمیق و تاریک در داخل تنه درخت است. کف جعبه را با پوششی نرم بپوشانید( من از خاک اره استفاده نمی کنم چون دیدم که جوجه ها اون را می خورند از حوله کلفت که چند بار شسته شده و پرز نمیده استفاده می کنم ) در این مرحله باید حواستون باشه که مکان نگهداری جعبه گرم باشه ( برای من پیش آمده که با یک لامپ لانه را گرم کنم)
جوجه ها تا زمانی که پرهای روی چینه دانشان کامل در نیامده به هیچ عنوان نباید به قفس منتقل شوند فقط سیستم بخور و بخواب و پر دربیار……..
دقت کنید که چینه دان جوجه به هیچ عنوان نباید ضربه بخوره هر گونه ضربه به چینه دان باعث ایجاد مشکلاتی مانند هضم نشدن غذا، خونریزی داخلی و غیره میشه …. بنابراین باید شرایط نگهداری جوجه طوری باشه که به حرکت کردن تشویق نشه خصوصا بعد از غذا خوردن و پر شدن چینه دان.(یادتون باشه که وقتی توی خونه طبیعی خودش یعنی در تنه درخت هست جایی برای جنب و جوش نداره )
محل نگهداری جوجه ها باید تمیز باشه و حتی به طور روزانه چند بار تمیز بشه .

[IMG]

[/IMG]

رژیم غذایی: ما شرایط خودمون ایران را در نظر میگیریم …فرمولهای غذایی زیر اونهایی است که امتحانشون کردم و به طور مداوم باهاش جوجه ها را تغذیه کردم.

الف: سرلاک مخصوص طوطی : اگر شما اون قدر پول دارید و اون قدرهم اهل ریسک هستید که میرید برای جوجه ای که ممکنه از بین بره ۵۰ هزارتومن میدید و این سرلاک را می خرید بهتون تبریک میگم.

ب: مخلوط دانه های کم چرب از هر کدام یک واحد : انواع دانه ها را به طور کامل آسیاب و الک می کنید تا پودر نرمی به دست بیاد و وقتی با آب مخلوط میشه گلوله نشه، دانه هایی مانند برنج، گندم، جو دو سر، جو سیاه، ارزن، تخم کتان، شاهدانه و غیره و…

ج: مخلوط دانه های چرب از هر کدام یک چهارم واحد : انواع دانه ها را به طور کامل آسیاب و الک می کنید تا پودر نرمی به دست بیاد و وقتی با آب مخلوط میشه گلوله نشه دانه هایی مانند آفتابگردان، فندق، پسته

د: پوره ای از مخلوط دانه های حبوبات پخته: لوبیا، نخود، عدس، نخود فرنگی، ذرت، سیب زمینی شیرین ..اینها را می پزید ، له می کنید، خمیر نرم میشه و از الک رد می کنید که با سرنگ پمپ بشه ( این مخلوط فقط هنگام مصرف باید آماده و به سرعت هم مصرف بشه. نباید زیاد درست کنید که بمونه..مجبور نیستید هر بار همه این مواد را بپزید می تونید یکبار لوبیا و نخود را بپزید یکبار سیب زمینی و همینطور الی آخر ….)

ه: پوره ای از میوه ها : سیب، موز، انگور تازه، انگور ( این مخلوط فقط هنگام مصرف باید آماده و به سرعت هم مصرف بشه نباید زیاد درست کنید که بمونه)

ق: آب میوه تازه یا آب جوشیده : آب پرتقال، آب سیب، آب هویج، آب انگور

هر بار برای تغذیه جوجه از دو دسته مواد استفاده کردم مثلا : (الف-ق) ، ( ب- ق) ، ( ج- ق) ، ( د- ق) ، ( ه- ق)
این طوری همیشه همه مواد به اندازه کافی به بهشون میرسه…. جوجه ها با هضم این مواد مشکلی نداشتند.
نکته مهم : غذای مورد استفاده حتما باید ولرم باشه، برای گرم کردنش ظرف مخلوط نهایی را در آب گرم بذارید و بعد از چند دقیقه که مخلوط گرم شد به داخل سرنگ پمپ کنید.

شیکرا

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>