آرا ارتشی (Military Macaw)

آرا ارتشی

آرا ارتشی (Military Macaw) با نام علمی Ara militaris یک نوع طوطی با جثه ی نسبتا بزرگ از جنس ماکائو می باشد.  اگرچه در تجارت غیر قانونی جزء طوطی های آسیب پذیر می باشد اما به عنوان حیوان خانگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این طوطی سبز رنگ عمدتا در جنگل های مکزیک و آمریکای جنوبی یافت می گردد.

متوسط طول بدن آرا ارتشی ۷۰٫۵ سانتی متر است و وزن آن ۹۰۰-۱۱۰۰ گرم می باشد. عمدتا رنگ پرها سبز رنگ می باشد که البته یک الگوی قرمز رنگ در ناحیه ی پیشانی دیده می شود. هم چنین در ناحیه ی صورت یک الگوی سیاه و سفید لخت نیز دیده می شود ، هم چنین پرهای پروازی آبی رنگ است و مرز پرهای دم نیز آبی می باشد. منقار قوی و بزرگ به رنگ خاکستری ، سیاه و سفید می باشد.

میانگین طول عمر آرا ارتشی ۵۰-۶۰ سال می باشد .رژیم غذایی آرا ارتشی شامل انواع دانه ها ، میوه ها ، آجیل ، انواع توت ها و پوشش گیاهی می باشد .

آرا ارتشی لانه ی خود را در مناطق حفره ای تودرتو می سازد و اغلب ۱-۲ تخم می گذارد که پس از ۲۶ روز تبدیل به جوجه می شوند و بلوغ جنسی در ۲-۴ سالگی اتفاق می افتد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>