آرا رنگارنگ (Scarlet Macaw)

آرا رنگارنگ

آرا رنگارنگ (Scarlet Macaw) با نام علمی Ara macao یک نوع طوطی بزرگ بومی آمریکای جنوبی به رنگ قرمز ، آبی و زرد می باشد که عضو گروهی از طوطی سانان به نام ماکائو می باشد. آرا رنگارنگ بومی جنگل های همیشه سبز و مرطوب گرمسیری آمریکای جنوبی می باشد. محدوده ی گسترش آرا رنگارنگ شامل جنوب شرقی مکزیک ، پرو ، بولیوی و برزیل می باشد. آرا رنگارنگ از طریق تخریب زیستگاه و تجارت غیر قانونی در خطر انقراض قرار دارند.

طول بدن آرا رنگارنگ حدود ۸۱ سانتی متر می باشد و وزن آن به طور متوسط ۱ کیلو گرم است. بال و پر عمدتا به رنگ قرمز مایل به زرد است ، اما پرهای دم آبی رنگ است ، پرهای پوششی پرواز بیشتر زرد رنگ هستند ، طرف بالایی پرهای پرواز آبی تیره می باشد. پرهای دم ، پرهای زیرین و پر پرواز دم قرمز تیره همراه با رنگین کمان طلایی است که البته در برخی از آنها پرهای بال سبز رنگ نیز دیده می شوند.

طول عمر آرا رنگارنگ در طبیعت ۴۰-۵۰ سال است ، اگرچه که در اسارت تا ۷۵ سال نیز زندگی می کند.

آرا رنگارنگ اغلب به صورت جفت در تاج پوشش جنگل دیده می شود ولی گاهی نیز در گله هایی در برخی مناطق دیده شده است.

رژم غذایی آرا رنگارنگ شامل میوه ها ، دانه ها ، آجیل می باشد. آرا رنگارنگ لانه ی خود را به صورت حفره ای درون تنه ی درختان حفر می کند و معمولا ۲-۳ تخم می گذارد که تخم ها پس از ۵ هفته از تخم خارج می شوند و جوجه های پردار پس از ۹۰ روز از لانه خارج می شوند و در ۵ سالگی به بلوغ جنسی می رسند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    dorood bar shoma dooste azizam
    abi talaei az 4/5 be bala gherme az 5 be bala escarlet az 18 be balahiyasince 60

  2. آرش می‌گه:

    از انواع ماکائو ها کدام نمونه را برای فروش دارید و قیمت آنها چند است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>