آیا دانه و هسته میوه ها برای تغذیه طوطی بد هستند؟

آیا دانه و هسته میوه ها برای تغذیه طوطی بد هستند؟

هر وقت این سوال برایتان پیش می آید که آیا چیزی برای طوطی من سالم است یا نه، بهترین کار این است که از مصرف آن جلوگیری شود، تا اینکه شما اطمینان پیدا کنید.
فلسفه من این است: وقتی شک داری استفاده نکن.
میوها برای طوطی شما شگفت انگیز هستند اما بعضی دانه ها بد و مضر و بقیه بد نیستند و ممکن است شما در دادن دانه میوه ها دچار سر در گمی شوید.
دانه های نا سالم
دانه های سیب و هسته های گیلاس، هلو، آلو، گلابی، زردآلو و شلیل برای دادن به پرنده خود، همگی نا سالم هستند.آنها داری ترکیب سیانور با سطح متفاوتی می باشند که منجر به مرگ می شود.در انسان این امر با خوردن بسیار زیاد دانه های سیب موجب می شود که ما احساس اثر سم را داشته باشیم.اما ،طوطی ها خیلی سریع با خوردن مقداری اندک از پا در می آیند.
به خاطر داشته باشید که دانه یا هسته بزرگتر داری مقدار بیشتری از سموم است.
جویدن دانه مقادیری از سم را آزاد می کند که ممکن است در غیر اینصورت سم درون قشر دانه باقی بماند و بدون ایجاد آسیبی عبور کند. متاسفانه همه چیز را می جوند و اگر فرصتی برای جویدن داشته باشند،یک هسته را باز میکنند.

دانه های سالم

دانه های انگور، طالبی، زغال اخته، هندوانه و انار برای دادن به پرنده ها ،همگی سالم هستند و همچنین دانه های مرکبات مثل: پرتغال، گریپ فروت و لیمو و همچنین دانه های کدو تنبل سالم هستند

برگرفته از : totiha.blogfa.com

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>