از بین بردن جیغ زدن طوطی

۱- تشخیص دهید که برخی جیغ زدن های طوطی نرمال می باشد:

ما نمی توانیم بطور کامل سروصدا های طوطی را متوقف کنیم چون بالا و پایین رفتن و صداهای عجیب دراوردن و جیغ زدن از نشانه های سلامت و شادابی پرنده می باشد و جزی از وجود طوطی که کاملا طبیعی و نرمال است.هدف ما متوقف کردن جیغ زدن هایی که نرمال نیست و ناهنجاری رفتاری نامیئه می شود می باشد.

۲- جیغ زدن را تشویق نکنید:

از نزدیک شدن و توجه به وسایلی که پر سر و صدا هستن نزد طوطی خووداری کنین هربار که چیزی صدای ناخوشایندی داشت نزدیکش نشوید شما نزدیک اجسام صدا دار می شوین و به آنها توجه می کنین این همان چیزیست که طوطی شما می خواد ( جلب توجه) پس با استفاده از جیغ و سر و صدا جلب توجه شما را می خواهد زمانیکه طوطی جیغ می زند بیتوجه باشین و پیشش نروید بعد۱۰بار جیغ زدن طوطی ساکت می شود در مواقعی اتاق جداگانه داشته باشین و زمانیکه پرنده جیغ زدن را متوقف نمی کند مدتی به آنجا ببرینش. از همه افراد بخواهین تنها زمانهایی که طوطی آرام است به او توجه کنن.

۳- سوت زدن به پرنده یاد دهید:

طوطی ها با جیغ زدن به دنیا نمی یان بلکه عوامل اطراف جیغ زدن را به آنها یاد می دهد. همیشه توجه به پرنده در زمان مشادهده ناهنجاریهای رفتاریست. زمانیکه جیغ زدن متوقف شد و به آن توجه نکردین به طوطی سوت و صداهای مختلف یا حرف زدن یاد دهین و زمانیکه طوطی سوت می زند بهش توجه کنین و وقتی جیغ از پیشش بروین خواهین دید سوت جایگزین جیغ خواهد شد.

۴- رفتارهای مثبت پرنده را تشویق کنید:

طوطیها پرندگان اجتماعی هستن و شما چه علاقه داشته باشین چه نداشته باشین ساعاتی در روز صداهای مختلفی از خود در می آورن صدایی ره که به نظرتون بهتر است انتخاب کنین و بعد هربار تکرار به پرنده جایزه دهین.جایزه معمولا خوراکی و یا اسباب بازی می باشد و البته بهترین جایزه بیرون آمدن از قفس است. توجه داشته باشین یادگیری حرف زدن نیز در بین همین صداهای نامفهوم است.
 

ترجمه:شیکرا

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

8 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    dorod bar shoma dosteh aziz
    lotfan tamas begirid

  2. علی می‌گه:

    سلام چگونه جیغ کاکادو ازبین میرود
    من هرکاری کردم جواب نداد؟

  3. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما
    لطفا تماس بگیرید تا بتونم خیلی کامل براتون توضیح بدم

  4. ترانه می‌گه:

    ,salam bebakhshid kaskoye ma vaghean tazegiha gheire tahammol shode modam jich mizane va mitunam begam ke kole rooz ro az ghafas birune,va tazegi ke nazdike ghafas mishim hoojoom miare va mikhad hamle kone,ke albate chand dafe ham ein kar ro karde.age mishe rahnameimun konin.va einke ta ma az jeloye cheshmesh door mishim un parvaz mikone va rooye loostr mire.
    ba tashakkor

  5. آریا ندافی بابک آژیده می‌گه:

    خواهش میکنم دوست عزیز
    خوشحالم که مفید واقع شده

    این وب سایت نتیجه زحمات یک مجموعست…اگر مایل باشید میتونید در کنار مدیران محترم بخش طوطی سانان پارسی پت فعالیت داشته باشید
    http://www.parsipet.ir/forum
    موفق باشید

  6. آریا ندافی بابک آژیده می‌گه:

    سلام

    رنگ چشم ارتباطی با سلامت طوطی نداره
    داشتن چشم های شاداب و براق و گرد نشان دهنده وضعیت مناسب پرندست…همچنین عدم وجود اشک و خیس بودن چشم
    موفق باشید

  7. مصطفی می‌گه:

    ye soal dashtam oonam inke kaskoo che range cheshmi dashte bashe neshaneye khoob boodan ya salamateshe ?

  8. مصطفی می‌گه:

    Salam. vaghean dametoon garm ke hamchin Site-i rah andakhtin. khoda kheyretoon bede. dide ma nesbat be kaskoo kheyli behtar shode. vaghean khoda ghovat

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>