بلبل گوش سفید (White-eared bulbul)

بلبل گوش سفید (White-eared bulbul)

بلبل گوش سفید (White-eared bulbul) با نام علمی Pycnonotus leucotis یکی از اعضای خانواده ی بلبل خرما می باشد . بلبل گوش سفید بومی کویت ، بحرین ، مرکز و جنوب عراق ، جنوب ایران ، افغانستان ، پاکستان ، شمال غرب هند و شبه جزیره عربستان می باشد. بلبل گوش سفید قبل از گونه Pycnonotus leucogenys مورد توجه و توصیف قرار گرفت.

بلبل گوش سفید (White-eared bulbul)

بلبل گوش سفید در ظاهر بسیار شبیه بلبل گونه سفید هیمالیا می باشد ولی کوچک تر از آن است و فاقد تاج می باشد و  در عوض الگوی سفید رنگ آن بزرگ تر است. هم چنین دارای یک حلقه چشم رنگ پریده می باشد که دارای دریچه زرد- نارنجی رنگ است و  جنس نر و ماده هر دو دارای ظاهر یکسانی می باشند.

بلبل گوش سفید اغلب در جنگل های اسکراب و یا باغ های وسیع زندگی می کند. این بلبل به صورت گله ای و یا جفتی زندگی می کنند و اغلب در فصل برداشت محصولات به شدت از میوه ها تغذیه می نماید و آسیب زیادی وارد می سازد. زندگی اجتماعی بلبل گوش سفید در گروه های کوچک است و اغلب از میوه ها و حشرات تغذیه می نماید و فصل تولید مثل آنها از مارس تا ژوئن می باشد.

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>