بیماری های رایج کاسکو

به طور کلی چند بیماری مربوط به کاسکو یا همان طوطی خاکستری آفریقایی می باشند که سریع تر از سایر بیماری ها رخ می دهند که در زیر به مهم ترین ها اشاره می نماییم.

Aspergillosis

یک نوع بیماری تنفسی حاصل حضور و بروز قارچ آسپرژیلوس می باشد که در تمام دنیا حضور دارد. A. fumigatus مشهورترین گونه این قارچ است که در محیط های گرم و مرطوب به خوبی رشد کرده و کاسکو شما را تهدید خواهد کرد. هم چنین محیط های گرد و خاکی و فضای های بسته نیز جزء شرایط رشدی بسیار مناسب برای این قارچ می باشند. هم چنین تغذیه نامناسب، استرس و شرایط غیر بهداشتی کاسکو شما را مستعد ابتلا به آسپرژیلوزیز می نمایند.

نشانه های ابتلا به آسپرژیلوزیز:

مشکلات تنفسی، کاهش اشتها ، نوشیدن مکرر و تکرار ادرار و حتی مرگ ناگهانی

سندرم هیپوکلسمیا

این بیماری در اثر کمبود کلسیم رخ می دهد ،مکمل های ویتامین D و دسترسی به نور آفتاب از عوامل مهم در جلوگیری از این مشکل می باشد. معمولا کاسکو ها و سایر طوطی سانان در سن ۲-۵ سالگی به این بیماری دچار می شوند که این بیماری همراه با تشنج می باشد  و دامپزشک با کلسیم گلوکونات داخل وریدی و همچنین با دیازپام  درمان می کنند.

بیماری منقار و پر 

این بیماری مربوط به آسیب پر ، منقار و ناخن ها می باشد  و هم چنین سیستم ایمنی بدن طوطی ها را نیز مورد آسیب قرار می دهد. PBFD یک ویروسی است که به کاسکو ، کاکادو ، مرغ عشق ، اکلکتوس،  لوریکیت ، لوری و … آسیب می رساند. در این بیماری پرها به صورت ناقص ، کوتاه ، شکننده می رویند که بسیار مستعد خونریزی و شکستن می باشند. با گذشت زمان ناخن و منقار نیز شکننده می شوند. متاسفانه هیچ راه درمانی برای این نوع ویروس وجود ندارد .

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>