ترکیب غذای ایده آل برای طوطی

ترکیب غذای ایده آل برای طوطی

ترکیب غذای ایده آل برای طوطی

ترکیب غذای ایده آل برای طوطی در صورت وجود، به رژیم غذایی پایه و هم چنین گونه ی طوطی نیز مرتبط می باشد و بستگی دارد. در جالی که ترکیب پلت ها بسیار مناسب چیده شده اند ، باید برای تامین ویتامین ها از مواد طبیعی چون سبزیجات استفاده کنیم. ویتامین های پودری یا مایع نیز منابع بسیار خوبی هستند اما از آنجا که معمولا پلت ها کامل هستند ممکن است استفاده از آنها منجر به سمیت برخی ویتامین ها در بدن طوطی ها شوند. بنابراین رزیم غذایی مبنی بر دانه ها می تواند بسیار مفید واقع شوند.

برخی از گونه های طوطی سانان نسبت به سایر گونه ها حساسیت بیشتری نسبت به سمیت ویتامین ها نشان می دهند. مثلا ماکائو ابی طلایی نسبت به افزایش ویتامین دی بسیار حساس می باشد، در حالی که این سمیت برای گونه های دیگر طوطی سانان بی اثر است.

توکان ها و مرغ مینا باید با رژیم غذایی با آهن پائین تغذیه شوند تا از بیماری هایی که با سمیت آهن ایجاد می شوند اجتناب شود.

مکمل های معدنی،به ویژه محصولات غنی از کلسیم،  ممکن است برای طوطی های ماده در تخم گذاری مفید باشد و در سلامتی جوجه ها اهمیت دارد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>