تشخیص سن و جنسیت مرغ عشق

مرغ عشق

برای خرید یک مرغ عشق یکی از موارد ضروری تشخیص سن و در کنار آن نیز تشخیص جنسیت نیز مهم می باشد که افرادی که اقدام به خرید کرغ عشق می نمایند باید به خوبی در مورد این پرنده ی زیبا مطالعه نموده و در هنگام خرید دچار مشکل نگردند. اولین و ساده ترین راه تفکیک جنسیت مرغ عشق از طریق رنگ ناحیه ی بالای منقار می باشد به طوری که بالای منقار یک ناحیه ای قرار دارد که حالت موم مالی و یا روغن مالی شده دارد که در تعیین جنسیت و نیز سن یک مرغ عشق به عنوان بالغ یا جوان بسیار مهم است. این ناحیه  ی گوشتی روغن مالی در نرهای بالغ اصلاح نژاد شده به رنگ آبی متمایل به ارغوانی می باشد و در نرهای بالغ وحشی این ناحیه به رنگ قهوه ای رنگ پریده تا صورتی می باشد. هم چنین در ماده های اصلاح نژاد شده این ناحیه به رنگ قهوه ای می باشد که در ماده های وحشی به رنگ سفید یا آبی ملایم می باشد. این ناحیه در افراد جوان کوچک تر از ۸ ماه در هر دو جنس نر وماده به رنگ صورتی دیده می شود و در مواردی به رنگ صورتی مایل به ارغوانی نیز می باشد ، به همین دلیل تعیین جنسیت مرغ عشق زیر ۸ ماه کار سختی می باشد.

 هم چنین از نظر رفتاری نرها تمایل بیشتری نسبت به ماده ها به آواز خواندن دارند و رفتار ماده ها کمی تهاجمی می باشد و به طور کلی نرها فعال تر هستند.

 برای تشخیص سن حدودی می توانید به موارد زیر مراجعه نمایید:

- مرغ عشق تا ۴ ماهه چشم های سیاه

- مرغ عشق ۴-۶ ماهه چشم های خاکستری تیره

- مرغ عشق ۶-۸ ماهه چشم های خاکستری روشن

- مرغ عشق ۸ ماه و بالاتر چشم های سفید

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>