تغذیه مرغ مینا

تغذیه مرغ مینا

تغذیه مرغ مینا

مرغ مینا دارای دستگاه گوارشی کوتاه است که برای مدت زمان حمل و نقل کوتاه و کم برنامه ریزی شده است . دانش ما برای تغذیه پرندگان دائما در حال تحول است و این به دلیل  اهمیت تغذیه و افزایش تحقیقات در زمینه تغذیه پرندگان می باشد . تمام پرندگان نیز همانند سایر حیوانات نیاز به یک رژیم غذایی متعادل از پروتئین ها ، کربوهیدارت ها ، چربی ، مواد معدنی و آب دارند. پرندگان نیاز به مواد غذایی متفاوتی دارند . وقتی گفته می شود مرغ مینا دارای دستگاه گوارش کوتاه برای حمل و نقل سریع دارد به این معنی است که این پرنده زیاد می خورد و به سرعت نیز دفع می کند و چنان چه شما ۱۵- ۲۰ دقیقه پس از خوردن تمشک کوهی مدفوع آبی رنگ مرغ مینا را دیدید این یک فرآیند کاملا طبیعی می باشد و اصلا غیر معمول نیست.

تغذیه مرغ مینا

نکته ای که در مورد تغذیه مرغ مینا نگران کننده است این است که اغلب صاحبان مرغ مینا فکر می کنند که رژیم غذایی مناسب و متعادلی را برای مرغ مینا خود در نظر گرفته اند در صورتی که کاملا در اشتباه هستند و اغلب مرغ مینا در معرض خطر  هموکروماتوز و هم چنین رسوب آهن می باشند چرا که آهن زیادی در رژیم غذایی آنها گنجانده شده است .

به طور کلی مرغ مینا همه چیز خوار است و  از انواع میوه ها ، حشرات ، مارمولک ، دو زیستان ، تخم پرندگان دیگر و … تغذیه می نماید.

 چه غذایی باید در اختیار مرغ مینا قرار داد؟

به طور کلی مرغ مینا مانند طوطی ها نیاز به جویدن و گاز زدن غذاها ندارد چرا که عادت به ذخیره سازی غذا در بدن ندارد و شما باید قطعات بیار کوچکی را در اختیارش قرار دهید .

پلت :

پلت ها ترکیباتی بسیار مفید برای رفع تمام نیازهای تغذیه ای مرغ مینا می باشند  . در واقع پلت یک رژیم غذایی ایده آل ، مغذی ، آسان هستند که به دلیل خشک بودن موجب می شوند که مدفوع مرغ مینا کمتر کثیف باشد . البته برخی از پلت ها بسیار غنی از آهن هستند که موجب بیماری هایی می گردند که در بالا ذکر گردید ، از این رو باید از پلت هایی با میزان ۹۰ پی پی ام آهن و یا پائین تر از آن استفاده نمایید. هم چنین نباید پلت تمام رژیم غذایی یک مرغ مینا را در بر بگیرد.

 میوه ها و سبزیجات:

میوه ها و سبزیجات باید به صورت روزانه در یک ظرف جداگانه به شکل قطعات بسیار کوچک در اختیار مرغ مینا قرار گیرد.

آب :

آب باید به صورت تازه و کاملا تمیز در اختیار مرغ مینا قرار گیرد . تعویض آب به صورت روزانه و هم چنین شست و شوی ظرف آب کاملا ضروری می باشد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>