لیست آخرین موارد فروش پرندگان – طوطی – کاسکو

رژیم غذایی کاسکو

تغذیه کردن پرنده بطور صحیح از نکات مهم می باشد رژیم غذایی مناسب حتی در رفتار پرنده بخصوص طوطی ها اثر گذار می باشد و از همان ابتداو جوجگی باید تغذیه درست باشد با اینحال هیچ زمان برای شروع دیر نیست اینکار باید انجام شود چون به علت رژیم غذایی نادرست پرنده در معرض انواع بیماری ها و مرگ زود هنگام قرار می گیرد..

رژیم غذایی بین پرندگان مختلف متفاوت می باشد

زمانیکه به پرنده غذا می دهیم باید توجه داشته باشیم پرنده ما از چه نوعی است و با توجه به این رژیم غذایی مخصوص را برایش داشته باشیم

در جدول بالا مشاهده می کنید که در تغذیه پرندگان در یک گروه هم تفاوت وجود دارد مثلا انواع ماکائو رژیم غدایی متفاوتی دارند. ماکائو وحشی بیشتر حبوبات و همینطور آجیل می خورد ولی ماکائو آبی بیشتر میوه خوار است. در هر پرنده طبقه بندی غذایی متفاوت خواهد بود و طوطی استرالیایی بیشتر دانه خوار است.

پرنده های دانه خوار

حتی پرندگانی که در دسته دانه خوار ها جا دارن خوردن دانه به تنهایی برای آنها کافی نخواهد بود. دلایلی برای کافی نبودن دانه وجود دارد: دانه هایی که ما در اختیار پرنده می گذاریم شبیه به دانه هایی که خود پرنده در طبیعت بومی خود پیدا می کند نیست.دانه هایی که ما در اختیار پرنده می گداریم از نظر پروتیین و ویتامین ارزش پایینی دارند.

مقدار انرژی که توسط پرندگان آزاد برای پیدا کردن غذا صرف می شود بسیار بیشتر از پرندگان خانگی ماست و بنایراین به کالری کمتری نیاز دارن تا چاق نشوند. کمتر خوردن نباید باعث
نرسیدن ویتامین مینرال و سایر مواد غذایی با ارزش شود.هنگامیکه به پرنده ما دانه یا تخمه داده می شود تمایل دارد دانه های مورد علاقش رو بردارد و بقیه رو باقی بگذاردمصرف تنها

یک نوع دانه باعث مشکلات تغذیه ای در پرنده می شود

غذا کاسکو

غذا کاسکو

پرنده ها عاشق دانه و تخمه هستند مثل کودکان و حتی بزرگسالانی که علاقمند به خوردن آبنبات هستند. و دانه مورد علاقشون رو بیش از اندازه که برای سلامتیشون لازم باشه می خورن . بهترین رژیم غذایی برای پرندگان دانه خوار مانند عروس هلندی ترکیبی از دانه ها و سیزیجات و تکه های کوچک میوه می باشد به همراه مکملهای دارویی( مولتی ویتامین)

فرمول رژیم غذایی: فرمول بسته های غذایی آماده که در بسیاری از فروشگاههای ** و دامپزشکان به راحتی قابل تهیه می باشد شامل مخلوطی از دانه ها . سبزیجات میوه ها و انواع
پروتیین هاست و همچنین ویتامین و مواد معدنی لازم.مواد تشکیل دهنده مخلوط شده سپس پخته و بصورت گلوله ای یا خرد شده و یا تکه ای ساخته می شوند.

برخلاف مخلوط دانه این ترکیب غدایی نیازهای بدن پرنده را برطرف کرده و چون پرنده قادر به جدا کردن مواد غذایی از هم نیست و از همه انواع مواد لازم تغدیه می کند بنابراین تعادل رژیم غذاییش حفظ خواهد شد . این غذاهای آماده در انوااع گوناگون و هر نوع اختصاص به پرنده آن نوع دارد در انتخاب بسته غذایی باید توجه کنین که بسته مخصوص پرنده شما می باشد.( از بسته غذایی گونه های دیگه پرنده برای پرنده استفاده نکنید).برخی از بسته ها دارای کالری و چربی بیشتری می باشند که برای پرندگانی مانند ماکائو و طوطی خورشیدی ساخته شده است و برخی دیگر دارای چربی کمتر و پروتیین بیشتر می باشند که برای کاکاتوها و طوطی آمازون مناسب می باشد .توجه کنین برخی پرندگان مانند hyancint macaw رژیم غذایی بسیار ویژه ای دارند .

غذای طوطی استرالیایی

غذای طوطی استرالیایی

برای اکثر گونه ها بسته غذایی شامل ۶۵-۸۰ درصد پلت و۱۵ تا ۳۰ در صد مانده شامل دانه ارزن ،تخم کتان) و یا تخمه و میوه می باشد.

میوه و سبزیجات:

سبزیجات منبع خوبی برای ویتامین ها مینرال و کربوهیدرات ها هستند و باید به نسبت ۱۵-۳۰ درصد از رژیم غذایی پرنده را در بر بگیرن.میوه هایی که دارای قند بالا هستند  ۵درصد از رژیم غذایی را به خود اختصاص دهند.بهترین روش فراهم کردن انواع مختلف میوه و سبزی می باشد.لیست زیر منبع خوبی برای انتخاب میوه و سبزیجات برای طوطیها می باشد.

شلغم
تربچه
کلم پیچ
لوبیا سبز
برگ های شلغم
کلم قمری
چغندر
هویج
سیب زمینی سیرین پخته
آندیو
جعفری
فلفل شیرین سبز , قرمز و انواع دیگر فلفل
گل کلم
براکلی
کدو ( خرد شده و بخار پز شده
بلال
خیار
Swiss Chard
Mustard & dandelion greens
Collard greens
سیب
توت های وحشی
کیوی
انبه
خربزه
آناناس
طالبی
گیلاس
موز
گلابی
هلو
پرتقال
انار
نارنگی
گریپ فروت
پاپایا
آلو
انگور
شلیل
Star fruit

قبل از مصرف سبزیجات و میوه ها را کاملا بشورید. هسته سیب و گیلاس را خارج کنید.هر سبزی یا میوه ای که خورده نشد باید روزانه از قفس خارج شود.

پرنده بر اساس ذائقه تصمیم می گیرد چی بخورد. پیشنهاد می شه انواع مختلف میوه ها و سبزیجات در اختیار پرنده گداشته شود .سعی کنید مواد غذایی تازه تهیه ;نید و در غذا دادن مبتکر باشید.غذا را از بالای قفس یا گوشه قفس آویزان کنید سبزی و میوه ها را نزدیک اسباب بازیها بزارید یا با نخ به میله های قفس برنید.بطور مثال برای پرندگان بزرگتر مثل طوطی خاکستری یا آمازون ذرت را با چوب برای پرنده بزارید جذابتر از زمانی که بطور مرتب و جدا شده در ظرف می ریزید می باشد.این روشها به سرگرم شدن پرنده کمک می کند و باعث می شود علاوه بر تامین جسمانی بطور فکری نیز فعالیت کند.

جدا کردن پرنده از رژیم تخمه خوردن:

عوض کردن رژیم غدایی برای پرندگان جوان بسیار راحتتر از پرندگان مسن می باشد.ولی با اینحال پرنده با رژیم غذایی غلط در معرض آسیبهای زیادی می باشد. زمانی که رژیم غذایی پرنده عوض می شود مدفوع روشنتر می شود اگر مدفوع همچنان تیره باشد به ین معناست که پرنده غذا را نمی خورد و باید رژیم غذایی را با سرعت کمتری تغییر دهید.

پرندگانی که دانه نمی خورن:

پرندگانی مثل طوطی لوری دانه خوار نیستند و پرندگان شهد خوار هستند برای تغذیه این پرندگان می توان از غذای های خشک آماده استفاده کرد.در غذای این پرندگان باید از میوه های چون سیب.نارنگی. انبه.انگور. طالبی.آناناس. انجیر و کیوی استفاده کرد.همچنین برخی از گلها مانند .. گل لادن.گل رز.گیاهان از جنس درخت بامیه. گل همیشه بهار.و قاصدک.

قبل از مصرف با دامپزشک خود مشورت کنین.

غذا طوطی های بزرگ Exotic fruit

غذا طوطی های بزرگ Exotic fruit

مکمل ها

مصرف مکمل برای پرندگان بالغ ضروری نیست و مصرف آن با توصیه دامپزشک باید صورت گیرد.اگر از بسته های غذایی استفاده می کنید بسته ها دارای ویتامین و مینرال هستند و مصرف این غذاها به همراه مولتی ویتامین سبب بالا رفتن دز ویتامین می شود.

از چه غذاهایی پرهیز کنید:

تنقلات با کالری و چربی بالا مثل چیپس و شیرینی( دنات)
اواکادو
شکلات
الکل یا کافیین
هسته میوه ها( گیلاس-آلبالو….)
خرمالو
نمک
پیاز
هسته سیب
قارچ

روش غذادادن

پرندگان در حیات وحش و ازاد ۳/۱ از زمان خود را صرف پیدا کردن غذا می کنند.گذاشتن غذا بطور آماده در ظرف برای پرنده باعث دپرسی و افسردگی از لحاظ جسمی و ذهنی می شود.سعی کنید با استفاده از اسباب بازیها و ابتکار پرنده را زمان غذا خوردن به فعالیت بیارید و به زمانهای غذا خوردن روح و نشاط بدهید.

زمان غذا دادن
غذاهای آماده در هر زمان باید برای پرنده مهیا باشد. در طبیعت زمان تغذیه هنگام طلوع خورشید و دورباره ۵-۶ ظهر می باشد.این زمان زمان مناسبی برای دادن میوه و سبزیجات تازه به پرنده می باشد. همیشه سبزی و میوه های خورده نشده را از قفس خارج کنید.

برنامه غذایی دادن

باید برای پرنده برنامه غذایی بزارید و در روز غذاهایی که می تواند بخورد را برایش بزارید به میزانی که هر روز خورده می شود توجه کنین کم خورده شدن نشانهای اولیه بیماری می باشد

بهداشت

ظروف غذا باید روزانه و به همراه آب و صابون شسته شوند.هیچ غذایی بیشتر از ۲۴ ساعت نباید در قفس بماند خطر فاسد شدن و آلوده شدن غذاها در زیر قفس بالاست

آب

آب تازه و تمیز همیشه باید در اختیار پرنده باشد.اگر از بطری های آبخوری استفاده می کنید و جدیدا از این ظروف استفاده می کنید مطمئن شوید پرنده با ظرف جدید آشناست و برای احتیاط تا آشنایی کامل با ظرف جدید آبخوری قبلی را باقی بگذارید. کم آب شدن بدن پرنده مشکل مهمی می باشد که ظرف ۱-۲ روز نرسیدن آب به بدن بوجود می آید.

سنگریزه

برخی تصور می کنند پرندگان به سنگریزه مانند غذا نیاز دارند در صورتی که اینطور نیست و نیازی ندارند.مصرف سنگریزه باعث ناراحتی و مشکلات گوارشی می شود.پرندگانی مانند فنچ و قناری می توانند گاهی مقداری سنگریزه مصرف کنند و مقید می باشد (چند ماه یکبار)ولی بیشتر طوطیها نیازی به سنگریزه ندارند

نتیجه

اینکه چه پرنده با چه سایز و فیمتی به خانه تان می آید اهمیتی ندارد و باید برای درمان و نیازهای غذایی با دامپزشک مشورت کنید.رژیم غذایی متنوع و صحیح از اصول پایه و مهم می باشد که در سلامتی و عمر طولانی تر پرنده نقش مهمی ایفا می کند.

ترجمه: شهرزاد
منبع:http://www.peteducation.com/

لیست آخرین موارد فروش پرندگان – طوطی – کاسکو

شما عزیزان می توانید جهت مشاوره از طریق فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

4 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    dorood bar shoma dooste azizam
    shoma mitoonid hame noei ghaza behesh bedid albate ba dar nazar gereftan in asl ke mive va khoraki haye moshel va shirini shoori va charbi barash zarar dare

  2. امیر می‌گه:

    سلام،وقت به خیر،من یه گالارز دارم که علاقه زیادى به خوردن برنج(روزانه)وگوشت سفید یا قرمز یا اصولاهرنوع غزایى که خودم بخورم داره و وقتى مشغول غذا خوردن میشم آنقدراسمم رو صدا میکنه باز اگر توجه نکنم اسم اعضاى خانوادم رو میگه بازم اگه توجه نکنم اسم منرو با دادوبى داد وجیغ میگه تا من مجبور بشم تا از غذاى خودم به اونم بدم،نمیدونم این خوب هست براش یا نه(ضمناًوقتى از غذام میخوره مکرراًقربون صدقم میره و بوس میده)لطفاًمن رو راهنمایى کنید

  3. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    درود بر الهام عزیز
    لطفا داخل وب سایت ما در قسمت مقالات علمی یه سری بزنید و اگر جواب سوالتون رو نگرفتیدلطفا با همراهم تماس بگیرید تا بعد از شنیدن شرایط پر ریزی کاسکو شما بتونم کمکتون کنم

  4. elham می‌گه:

    dar morede par rizehaye kasko va darman an dar sorate emkan tozih dahid.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>