خواص پوست میوه ها در تغذیه طوطی قسمت سوم

همانطور که در مطالب قبلی اعلام کردیم ، متوجه شدید که پوست بسیاری از میوه ها دارای خواص شگفت انگیزی در رژیم غذایی و تغذیه طوطی ها دارند . در این مطلب نیز به ذکر خواص پوست چند میوه دیگر برای تغذیه طوطی ها می پردازیم.

هندوانه :

پوست هندوانه حاوی مقدار زیادی سیترولین می باشد که دارای خواص آنتی اکسیدانی و تبدیل به آرژنین که جزو اسیدآمینه های ضروری است می باشد که برای قلب ، سیستم ایمنی بدن و سیستم گردش خون مفید است . ممکن است پوست هندوانه طعمی همانند خیار داشته باشد و کمی سفت باشد اما خواص آن واقعا قابل توجه می باشد.

آناناس:

آناناس دارای بروملین است که یک آنزیم است که برای کاهش التهاب به خصوص برای بینی و سینوس مناسب است .آزمایشی نشان داد که هسته و پوست آناناس دارای بالاترین میزان بروملین است که حدود ۴۰% است. ممکن است برای هضم و خوردن پوست آناناس کمی مشکل ایجاد شود به دلیل سفتی که دارد ،بنابراین بهتر است آن را با آبمیوه گیری یا دستگاهی خرد کنید یا آن را در آبمیوه قرار دهید تا کمی نرم تر شود.

موز:

پوست موز دارای میزان بسیار بالایی از فیبر است و هم چنین میزان بسیار بالایی از پتاسیم نیز می باشد.  هم چنین پوست موز دارای میزان بسیار بالا از آنتی اکسیدان لوتئین است که نقش بسیار مهمی در حفظ سلامتی چشم ها ایفا می کند. هم چنین اسید آمینه بسیار حیاتی تریپتوفان به مقدار بسیار بالایی در پوست موز متمرکز شده است .طی تحقیقات علمی ثابت شده است که ترپتوفان به سرعت افسردگی را با تولید میزان بالایی از سروتونین از بین خواهد برد. اگر خوردن پوست موز کمی سخت است می توانید از پوست موزهای رسیده تر که نازک تر هستند استفاده کنید و پوست را همراه با  گوشت موز در مخلوط کن قرار دهید.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>