درمان اورژانسیِ پرنده ی بیمار در منزل (قسمت اول)

درمان اورژانسیِ پرنده ی بیمار در منزل (قسمت اول)



دستورالعمل های زیر برای معالجه اورژانسی در منزل، پیش از بستری شدن در بیمارستان می باشد. توجه دامپزشکی باید روی تشخیص علت بیماری و درمان آن در اسرع وقت باشد.

  • اگر مورد شما یک پرنده وحشی است:

لطفا با مرکز توانبخشی حیات وحش محلی خود تماس بگیرید. این مساله برای مرغ گس خوار یا سایر پرنده های شهد خوار که نیاز به مراقبت تخصصی دارند بسیار حیاتی است.

پرندگان بیمار به درمان های حمایتی مانند گرما و دریافت مایعات نیاز دارند. همچنین شما باید در مراقبت از پرنده دقت کنید، چرا که اگر خوردن و نوشیدن او متوقف شود ممکن است تغذیه اجباری توسط شما لازم شود.

  • نکات اولیه مطلوب برای یک پرنده بیمار:

اول از همه، قفس باید با دقت فوق العاده تمیز نگه داشته شود. این نکته برای خانه هایی که پرنده ای دارند که نمیتواند مانند یک پرنده سالم به خوبی با میکروب ها مقابله کند.

گرم کردن حیاتی است.
 محیط زیست پرنده شما باید در حدود ۳۲ درجه سانتیگراد ثابت نگه داشته شود. یک قفس بیمارستانی عالی خواهد بود، چون شما میتوانید دما را در درجه ای که میخواهید ثابت نگه دارید. 


اما اکثر مردم نمیتوانند به آن دسترسی داشته باشند در این موارد به طور بالقوه میتوانید قفس های اکریلیک پرنده یا تانک های ماهی موجود در پت شاپ ها را جایگزین کنید. 

قفس حمل اکریلیک

تانک ماهی


اگر شما از یکی از این موارد استفاده میکنید باید بر درجه حرارت و دما با دقت کامل نظارت داشته باشید.در این مرحله گفته میشود قرار دادن پرنده بیمار در یک محیط جدید ممکن است استرس زا باشد.


شاید بتوان قفس پرنده را در یک اتاق کوچک که به راحتی گرم میشود (مانند یک حمام کوچک) قرار داد. با یک پارچه سنگین یک سمت قفس را بپوشانید اما مطمئن شوید که پرنده به غیر از شب ها در مواقع دیگر در تاریکی ننشیند.

منابع حرارتی میتواند یک پارچه حرارتی در قسمت زیرین قفس باشند یا کیسه های آبگرم و یا لامپهای حرارتی.


پارچه حرارتی


کیسه آبگرم


لامپ حرارتی



البته لامپهای حرارتی نباید در شب استفاده شوند، حیوان خانگی شما به استراحت نیاز دارد. شاید ترکیبی از پارچه های حرارتی در شب و لامپهای حرارتی در طول روز گزینه مناسبی باشد. هرآنچه که برای شما بهترین گزینه است را انجام دهید.

  • بررسی کم آب نشدن بدن(علائم و اقدامات زیر)
- مطمئن شوید که تمام ظروف آب و غذا در دسترسی آسان پرنده باشد.

- استرس را تا حد امکان کاهش دهید. میتواند به این معنی باشد که دست زدن به پرنده را به حداقل برسانید و پرندگان دیگر را از قفس خارج کنید. برای پرنده بیمار حداقل۱۲ ساعت در روز استراحت کامل و بدون ایجاد مزاحمت حیاتی است.

- برای کاهش آسیب ناشی از افتادن، نشینمنگاه ها را پایین بگذارید.


ادامه دارد…

منبع:www.parsipet.ir
ترجمه: نفیسه

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>