رزیلا سر ساده ( Pale-headed Rosella)

800px-Pale-headed_Rosella_kob02

رزیلا سر ساده ( Pale-headed Rosella) با نام علمی Platycercus adscitus یک طوطی از جنس  Platycercus است که دارای دمی گسترده می باشد و بومی شمال شرقی استرالیا می باشد . رزیلا سر ساده یک رزیلا با جثه ای متوسط می باشد که اغلب سر به رنگ زرد کم رنگ ، گونه ها به رنگ سفید ، در ناحیه ی پشت بدن دارای الگوی مشکی و طلایی روی پرها می باشد و گوشه های بال ها به رنگ سفید و آبی می باشند . لانه ی رزیلا سر ساده به صورت حفره هایی در درختان بزرگ است و رژیم غذایی رزیلا سر ساده شامل انواع میوه ها و دانه در جنگل های باز می باشد.

800px-Pale-headed_Rosella_kob02

 طول بدن رزیلا سر ساده به طور متوسط ۳۳ سانتی متر می باشد که ۱۵ سانتی متر آن مربوط به طول دم می باشد . چشم ها به رنگ زرد- قهوه ای دیده می شوند و پاها خاکستری تیره می باشند. جنس نر و ماده از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم می باشند با این تفاوت که جنس ماده دارای جثه ای کوچک تر نسبت به نرها می باشد. رزیلا سر ساده ابتدا از جزیره کیپ یورک گزارش شده است. رزیلا سر ساده در هر بار تولید مثل معمولا ۵-۶ تخم گرد، سفید وبراق می گذارد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>