رزیلا شمالی ( Northern Rosella )

رزیلا شمالی

رزیلا شمالی ( Northern Rosella ) با نام علمی Platycercus venustus هم چنین با عنوان پاراکیت دم قهوه ای و یا رزیلا دودی نیز شناخته شده است. این رزیلا در استرالیا پیدا شده و برخلاف معمول رزیلاها دارای یک تاج تیره و گونه های سفید رنگ دارد که شبیه به رزیلا شرقی می باشد. طول بدن رزیلا شمالی حدودا ۲۸ سانتی متراست که کوچک تر از رزیلا غربی می باشد . پیشانی ، تاج و پشت گردن به رنگ سیاه است همراه با گونه های سفید در الگوی آبی رنگ ناحیه  ی صورت دیده می شود. پرهای پشتی و پرهای بال به رنگ مشکی با حاشیه های زرد رنگ می باشند  ، در حالی که پرهای شکم ، قفسه ی سینه به رنگ زرد با حاشیه های سیاه رنگ می باشند. دم دراز به رنگ سبز مایل به آبی می باشد. منقار خاکستری کم رنگ و عنبیه تیره می باشد. رنگ بال و پر در نوجوان ها همانند بالغ ها می باشد اما کم رنگ تر هستند.

رزیلا شمالی

رزیلا شمالی از خلیج کارپنتاریا شناسایی شده است ، رزیلا شمالی یک طوطی اجتماعی نیست و اغلب به صورت انفرادی و یا در جفت زندگی می کند. اغلب لانه ی خود را درون حفره ی درختان طی فصل زمستان می سازد و معمولا ۲-۴ تخم می گذارد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>