رزیلا قرمز (Crimson Rosella )

220px-Platycercus_elegans_-Canberra-8a

رزیلا قرمز (Crimson Rosella ) با نام علمی Platycercus elegans یک گونه طوطی می باشد که بومی شرق و جنوب شرقی استرالیا می باشد که از نیوزلند و جزیره ی فولک توصیف شده است. اما رزیلا قرمز به جنگل های کوهستانی و باغ ها محدود شده است. رزیلا قرمز در گذشته به صورت دو گونه مجزا در رزیلا زرد و رزیلا آدلاید توصیف شده بود. رزیلا قرمز یک رزیلا با جثه ای متوسط است که طول بدنش به طور متوسط ۳۶ سانتی متر می باشد که بیشتر طول بدنش مربوط به دمش می باشد.

نوجوانان و بزرگسالان در رزیلا قرمز ظاهری کاملا متفاوت از خود نشان می دهند. به طوری که نوجوانان دارای پرهای سبز تیره مایل به زیتونی می باشند و در سن بلوغ رنگ بدن رزیلا قرمز به رنگ سبز مایل به قرمز تبدیل می گردد و در واقع با بلوغ رنگ پرها روشن تر می گردند. جنس نر و ماده ظاهری شبیه به هم دارند و تنها تفاوت آنها در جثه است که نرها دارای جثه ای بزرگ تر و منقاری پهن تر نسبت به ماده ها می باشند.

 رژیم غذایی رزیلا قرمز شامل انواع دانه ها ، میوه ها ، آجیل ، شهد گل ها و توت ها می باشد. هم چنین بسیاری از حشرات ، لاروها ، شته ، سوسک ، سرخرطومی و … نیز در رژیم غذایی رزیلا قرمز می گنجد.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>