رفع نقص منقار طوطی با چاپ پروتز ۳ بعدی تیتانیوم

رفع نقص منقار طوطی با چاپ پروتز 3 بعدی تیتانیوم

 رفع نقص منقار طوطی با چاپ پروتز ۳ بعدی تیتانیوم 

یک عمل جراحی بسیار خاص توسط یک تیم از جراحان دامپزشک  از فن آوری و اطلاعات مرکز رناتو آرچر (CTI) در Campinas، برزیل در سال ۲۰۱۶ انجام شد.  به عنوان اولین بار در جهان، آنها یک فک بالایی مصنوعی، که در چاپگر ۳D ایجاد شد . بیمار یک ماکائو آبی طلایی به نام گی گی بود. این طوطی دارای یک منقار کاملا جهش یافته و تغییر فرم یافته بود و نمی توانست به درستی غذا بخورد. چند روز پس از عمل جراحی، پرنده قادر به تغذیه از غذاهای جامد  شد. این موفقیت نمی توانست بدون رهبر تیم دامپزشک روبرتو Fecchio، طراح ۳D و متخصص در بازسازی صورت سیسرو مورائز و دندانپزشک دامپزشکی پل Miamoto به دست آید.

در مرحله اول در این درمان یک عکس ایکس ری گرفته شده است و به سه بعدی تبدیل می شود. پس از آن کارشناسان اطلاعات را به پرینتر سه بعدی داده و اقدام به تولید پروتز نمودند. این عمل در ۱۸ فوریه  در مرکز مراقبت سائو پائولو انجام شد . پروتز تیتانیوم با ساختار استخوان و پیچ ارتوپدی متصل شد . تنها ۴۸ ساعت پس از جراحی بدن گی گی واکنش مثبت به این پروتز نشان داد .

رفع نقص منقار طوطی با چاپ پروتز 3 بعدی تیتانیوم

با وجود عمل جراحی موفق گی گی دانشمندان فکر می کنند که ممکن است این طوطی نتواند در طبیعت به خوبی زندگی کند ، چرا که چندین سال اخیر زندگی اش را در اسارت گذرانده است ، با این حال آنها اقدام به فرستادن این ماکائو به حیات وحش برزیل نمودند .

در حال حاضر تولید پروتز سه بعدی برای سایر حیوانات نیز در حال گسترش است ، اگر چه این جراحی بسیار پر هزینه است اما به حیوانات معلول شانس یک زندگی دوباره را خواهد داد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>