به طور کلی برای رژیم غذایی طوطی ها یک قاعده ی کلی وجود دارد که مبتنی بر تغذیه ی طوطی از تمام مواد غذایی از جمله گیاه ، میوه ، سبزی جات ، آجیل و حبوبات می باشد که البته یک سری استثناء نیز وجود دارند که مواد غذایی سمی برای طوطی سانان  می باشند.

رژیم غذایی پایه برای هر طوطی یک مخلوط غذایی خشک می باشد که از مواد ارزان قیمت و با کیفیت تشکیل شده است و در تمام فروشگاه ها نیز موجود می باشد. مخلوط غذایی طوطی باید فاقد مواد افزودنی مضر باشد که معمولا در مخلوط های تجاری یک سری مواد شامل میوه ی خشک ، سبزی جات و حتی گاهی گرده ی گل نیز گنجانده می شود.

میوه ها ، سبزی جات و دانه های جوانه زده باید ۲۰-۲۵ % از رژیم غذایی یک طوطی را در برگیرد. دقت داشته باشید که سبزی جاتی چون کرفس و کاهو از ارزش غذایی پائینی برای طوطی سانان برخوردار است و تنها می توانید میوه ها ی ارگانیک را با پوست در اختیار طوطی قرار دهید و از قرار دادن میوه های غیر ارگانیک با پوست در اختیار طوطی خودداری نمایید و یا پوست آنها را به دقت حف نموده و پس از شست و شوی کامل آن را در اختیار طوطی قرار دهید.

هم چنین پرنده ها و طوطی ها علاقه ی شدید به میوه ها و سبزی جات گرم دارند شاید به این دلیل است که آنها در کودکی توسط والدین خود با غذای گرم تغذیه شده اند.

کمبود ویتامین A در پرندگانی که فقط رژیم غذایی خشک دارند شایع می باشد ، ویتامین A موجب ترویج اشتها ، هضم غذا و مقاومت در برابر برخی انگل ها می گردد. ویتامین A به طور معمول در میوه ها و سبزی جات تیره و نارنجی رنگ چون هویج ، فلفل قرمز ، طالبی ، زرد آلو و سیب زمینی وجود دارد که می توانید از آنها برای تغذیه ی طوطی استفاده نمایید.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>