سار سینه طلایی (Golden-breasted Starling)

سار سینه طلایی (Golden-breasted Starling)

سار سینه طلایی (Golden-breasted Starling) با نام علمی Lamprotornis regius هم چنین به عنوان سار سلطنتی نیز شناخته شده است که یک سار متوسط جثه به طول حدودی ۳۵ سانتی متر می باشد . در افراد بالغ سار سینه طلایی سر و سطح پشتی بدن به رنگ سبز متالیک دیده می شود ، هم چنین سینه و شکم در سار سینه طلایی به رنگ طلایی-زرد براق ، پاها به رنگ تیره ، عنبیه ی چشم سفید و بال ها به رنگ آبی- بنفش متالیک ، پرهای پشت ، گردن و دم بلند و تیره دیده می شوند. از نظر ظاهری جنس نر و ماده کاملا شبیه به یکدیگر می باشند و تفاوت ظاهری ندارند. رنگ بدن در سار سینه طلایی جوان کم رنگ تر از سار سینه طلایی بالغ می باشد.

سار سینه طلایی (Golden-breasted Starling)

سار سینه طلایی در دشت ها ، جنگل های بی درخت و بیشه زارهای شرق آفریقا ، سومالی ، اتیوپی ، کنیا و شمال تانزانیا پراکنده شده است. هم چنین سار سینه طلایی یک پرنده ی کاملا اجتماعی می باشد و در گروه های ۳ تا ۱۲ نفره حضور دارد.

سار سینه طلایی یک بار در سال اقدام به تولید مثل می نماید و معمولا ۳-۵ تخم سبز روشن می گذارد ، آنها لانه ی خود را درون حفره ی درختان می سازند .

رژیم غذایی اصلی سار سینه طلایی شامل حشرات و موریانه ها می باشد .

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>