سر سیاه اوراسیایی (Eurasian Blackcap)

سر سیاه اوراسیایی

سر سیاه اوراسیایی (Eurasian Blackcap) با نام علمی Sylvia atricapilla اغلب با نام سر سیاه شناخته می شود که یک چکاوک معمولی و رایج می باشد . به طور کلی سطح بالایی بدن به رنگ زیتونی مایل به خاکستری و سطح زیرین بدن به رنگ خاکستری کم رنگ دیده می شود و تفاوت میان ۵ زیر گونه سر سیاه اوراسیایی بسیار کوچک می باشد . هر دو جنس نر و ماده سر سیاه اوراسیایی دارای یک کلاه روی سر می باشند که در جنس نر به رنگ مشکی و در جنس ماده به رنگ قهوه ای مایل به قرمز دیده می شود.

سر سیاه اوراسیایی

 زیستگاه سر سیاه اوراسیایی در اروپا ، غرب آسیا و شمال غرب آفریقا می باشد که اغلب جنگل های برگریز را برای زندگی ترجیح می دهد. سر سیاه اوراسیایی معمولا ۴-۶ تخم می گذارد که تخم ها پس از ۱۱ روز تبدیل به جوجه می شوند و جوجه ها طی ۱۱-۱۲ روز پس از آن پردار می گردند. طی فصل تولید مثل حشرات غذای عمده ی سر سیاه اوراسیایی را تشکیل می دهند اما در سایر فصول میوه های کوچک رژیم غذایی سر سیاه اوراسیایی رابه خود اختصاص می دهد.

 طول بدن سر سیاه اوراسیایی حدود ۱۳ انتی متر می باشد و وزن بدنش چیزی حدود ۱۶-۲۵ گرم است .

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>