سینه سرخ اروپایی ( European Robin)

robin1

سینه سرخ اروپایی ( European Robin) با نام علمی Erithacus rubecula یک پرنده ی حشره خوار است که قبلا در خانواده ی طرقه طبقه بندی می شده است  که امروزه به عنوان chat شناخته می شود. طول بدن سینه سرخ اروپایی حدود ۱۲٫۵-۱۴ سانتی متر می باشد ، جنس نر و ماده دارای ظاهر یکسانی هستند و سینه به رنگ قرمز و صورت پوشیده از پرهایی به رنگ خاکستری می باشد . سطح رویی بدن به رنگ قهوه ای و شکم به رنگ سفید می باشد . دو طرف گردن خاکستری مایل به آبی می باشد . هم چنین سینه سرخ اروپایی دارای پاهای قهوه ای رنگ و چشمانی مشکی می باشد.  سینه سرخ اروپایی در سراسر اروپا ، از شرق تا غرب سیبری و از جنوب تا شمال آفریقا مشاهده می گردد که اغلب تحرک چندانی ندارد. نوجوان ها دارای نقاط قهوه ای -سفید می باشد و یک الگوی پرتقالی رنگ نیز در ظاهرشان دیده می شود.

رژیم غذایی سینه سرخ اروپایی شامل بی مهرگان زمینی ، عنکبوت ها ، کرم ها ، حشرات ، توت ها و میوه های مکمل می باشد. متوسط طول عمر یک سینه سرخ اروپایی ۱۱ سال می باشد ، اگرچه تا ۱۲ سال نیز در مواردی ثبت شده است.

سینه سرخ اروپایی معمولا ۵-۶ تخم می گذارد که جوجه ها پس از دو تا سه ماه قادر خواهند بود که لانه را ترک کنند.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>