شاه طوطی استرالیایی

شاه طوطی استرالیایی

شاه طوطی استرالیایی با نام علمی Alisterus scapularis یک نوع طوطی با دم بلند بومی سواحل شرقی استرالیا ، گینه نو و جزایر اندونزی می باشد که اغلب در مناطق مرتفع ، جنگل های مرطوب و دشت ها دیده می شود ، از جمله مناطق زندگی شاه طوطی استرالیایی جنگل های اکالیپتوس می باشد. هم چنین رژیم غذایی شاه طوطی استرالیایی اغلب شامل میوه ها ، دانه ها و حشرات کوچک می باشند.

نرها در شاه طوطی استرالیایی دارای سر ، گردن قرمز رنگ آتشین می باشند که پشت گردن و بدن دارای رنگ سبز تیره و الگو هایی از سبز روشن می باشد.

شاه طوطی استرالیایی به عنوان یک پرنده ی خانگی محبوب ، مهربان ، جذاب و سرگرم کننده با رفتاری دوستانه شناخته شده است. شاه طوطی استرالیایی به برخی بیماری چون آلودگی به باسیلوس بسیار مستعد است و باید کاملا مراقب سلامت و تغذیه ی آن بود.

طول بدن یک شاه طوطی استرالیایی بالغ حدود ۴۳ سانتی متر می باشد که نرها دارای سر وسینه قرمز با یک نوار آبی در پشت گردن هستند که در مقابل ماده ها دارای سر سبز رنگ می باشند. شاه طوطی استرالیایی دارای دو زیر گونه است که تفاوت آنها در طول بدن است است که یکی ۵ سانتی متر کوتاه تر از زیر گونه ی دیگر است.

طول عمر شاه طوطی استرالیایی در اسارت حدود ۲۵ سال می باشد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    دورود بر شما دوست عزیز
    بله.نر بالغ داریم .به تعداد ۲۰ کلام حرف میزنه

  2. میثم طاهری می‌گه:

    سلام
    شاه طوطی نر دارین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>