شاه طوطی پاپوآن ( Papuan King Parrot)

شاه طوطی پاپوآن ( Papuan King Parrot)

شاه طوطی پاپوآن ( Papuan King Parrot) با نام علمی Alisterus chloropterus هم چنین به عنوان شاه طوطی بال سبز نیز شناخته شده است. شاه طوطی پاپوآ در غرب پاپوآ و گینه نو مشاهده شده است. زیستگاه طبیعی شاه طوطی پاپوآ جنگل های گرمسیری ، نیمه گرمسیری و دشت های مرطوب ، جنگل های مونتانه گرمسیری و نیمه گرمسیری می باشد.

 شاه طوطی پاپوآ برای اولین بار توسط پرنده شناس استرالیایی ادوارد پیرمسون رامسی در سال ۱۸۷۹ توصیف و شرح داده شد ، شاه طوطی پاپوآ یکی از ۳ گونه شاه طوطی شناخته شده در استرالیا، پاپوآ ، گینه نو در اندونزی می باشد.

 طول بدن شاه طوطی پاپوآ حدود ۳۶ سانتی متر می باشد که دارای یک دم دراز گسترده می باشد. پاها خاکستری تیره و عنبیه ی چشم به رنگ نارنجی می باشد. هر ۳ زیر گونه ی شاه طوطی پاپوآ تفاوت ظاهری در جنس نر و ماده را نشان می دهد و نرها در هر ۳ زیر گونه با یک باند پهن سبز کم رنگ روی بال مشخص می شوند. نرها دارای یک سر و گردن قرمز ، پشت بدن آبی رنگ و بال ها به رنگ سبز که یک باند سبز کم رنگ مشخص می باشند. ماده ها دارای سر و گردن سبز رنگ می باشند و شکم قرمز دارند.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>