طاووس سبز (Green Peafowl)

طاووس سبز

طاووس سبز (Green Peafowl) با نام علمی Pavo muticus یک پرنده ی بزرگ است که در جنگل های استوایی جنوب شرقی آسیا حضور دارد. هم چنین به عنوان طاووس جاوا نیز شناخته می شود. این طاووس نزدیک ترین خویشاوند از طاووس هندی یا طاووس آبی است که در شبه قاره هند زندگی می کند.

برخلاف طاووس هندی ، جنس های  نر  و ماده در طاووس سبز  مشابه هم نیستند و هر دو جنس دارای یک پوشش بلندی در ناحیه ی بالای دم روی دم واقعی دارند که  در نرها این گسترش دم تا ۲ متر نیز می رسد ، در حالیکه در ماده ها بسیار کوتاه تر می باشد. گردن و سینه طاووس سبز حالت رنگین کمانی و پوست پوست دارد و در ماده ها این حالت رنگین کمانی نسبت به نرها کمتر می باشد.

طاووس سبز به طور کلی ساکت تر از طاووس هندی می باشد ، طاووس سبز جزء بزرگ ترین پرندگان است و طول بدن نرها ۱٫۸-۳ متر می باشد البته این اندازه همراه با دم است و بدون دم طول بدن ۱٫۴-۱٫۶ متر است و از این رو طاووس سبز جزء سنگین ترین پرنده ها نیست. طول بدن ماده ها ۱-۱٫۱ متر است. وزن نرها ۳٫۸۵- ۵ کیول و وزن ماده ها حدود یک چهارم نرها ست و ۱-۱٫۲ کیلو گرم می باشد .

طاووس سبز معمولا ۳-۶ تخم می گذارد و رژیم غذایی عمدتا از میوه ها ، بی مهرگان ، خزندگان و سایر حیوانات کوچک تشکیل شده است.طاووس سبز حتی به شکار مارهای سمی نیز می پردازد. مواد غذایی مورد علاقه ی طاووس سبز شامل گلبرگ ، جوانه ی برگ و انواع توت ها می باشد.قورباغه ها و انواع حیوانات آبزی نیز احتمالا جزء رژیم غذایی طاووس سبز می باشند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>