طاووس هندی ( Indian Peafowl)

طاووس هندی

طاووس هندی ( Indian Peafowl) یا طاووس آبی با نام علمی Pavo cristatus یک پرنده ی بزرگ رنگی و درخشان بومی جنوب آسیا می باشد . این گونه برای اولین در سال ۱۷۵۸ توسط لینه معرفی و توصیف گردید. طاووس هندی نر عمدتا آبی رنگ با یک تاج فن مانند است که دارای پرهای دراز و سفتی می باشد ، طاووس ماده فاقد این پرهای فن مانند می باشد و رنگ پرهای گردن سبز می باشد و بدن دارای پرهای قهوه ای می باشد. طاووس هندی عمدتا روی زمین در جنگل های باز و یا در زمین های زیر کشت که به علوفه ،دانه ها ، مار ، مارمولک و سایر خزندگان دسترسی دارد زندگی می کند.

طول بدن طاووس هندی نر ۱۰۰-۱۱۵ سانتی متر می باشد که با احتساب دم به چیزی حدود ۱۹۵-۲۲۵ سانتی متر نیز می رسد و وزن آنها چیزی حدود ۴-۶ کیلو گرم می باشد. طول بدن طاووس ماده ۹۵ سانتی متر است و وزن آنها حدود ۲٫۷۵-۴ کیلو گرم است.

طاووس هندی را در سراسر شبه قاره ی هند و مناطق خشک سریلانکا می توان یافت. هم چنین در جنگل های مرطوب و یا خشک برگ ریز نیز دیده می شود.

طاووس هندی همه چیز خوار است و حشرات ، دانه ها ،میوه ها ، پستانداران کوچک و خزندگان را نیز می خورد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>