طوطی کانور خورشیدی Sun Conure

نام علمی : Aratinga solstitialis

پراکندگی : این پرنده بومی شمال غربی برزیل است.

کانور خورشیدی یکی از اعضای کوچک خانواده طوطی ها به شمار میرود و یکی از زیباترین و رنگارنگترین کانور ها است. رفتار خوب و رنگ آمیزی پر زرق و برق آنها را تبدیل به یک حیوان خانگی مورد علاقه کرده است. کانور ها انواع زیادی دارند و اکثرا حیوانات خانگی خوبی هستند. آنها در رنگها و اندازههای متفاوتی دارندکه به عنوان مثال Nanday Conure جثه بزرگتر با سر سیاه و بدن سبز است.

اندازه: این گونه تا ۳۰ سانتیمتر رشد میکند

زندگی در طبیعت : کانور ها به صورت جفت یا گروههای کوچک ۱۰ تا۲۰ تایی زندگی می کنند.و دوست دارند با یکدیگر بازی کنند همچنین در طبیعت بسیار پر سر و صدا می باشند. با وجود این همه ، آنها حیوان خانگی لذت بخش و بسیار محبوب هستند.

فعالیت در اسارت : عاشق صعود و بازی هستند و همچنین نیازمند مقدار زیادی اسباب بازی های گوناگون که خودشان را با انها سرگرم کنند.

تکثیر و پرورش: کانور ها در اسارت به راحتی جفتگیری کرده و تخم میگذارند.برای تخم گذاری کانورها نیازمند لانه ای با حداقل ابعاد ۱۲ “× ۱۲″ ×۱۲ میباشند. ۴ تخم می گذارند که حدود ۲۶ روز روی انها می خوابند و بعد از ۸ هفته کانور های جوان لانه را ترک میکنند.
مشکلات نگهداری در خانه : همانند بسیاری از گونه طوطی ها، این پرنده پر سر و صدا می باشد.


کانور ها به صورت زیاد پرورش میابند و آنها را معمولا می توان در پت شاپ ها و در مزارع پرورش دهندگان معتبر پیدا کرد.

ترجمه:twin

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>