طوطی آفریقایی کله قهوه ای African Brown Headed

طوطی آفریقایی کله قهوه ای

 

طوطی آفریقایی کله قهوه ای

 

این طوطی با نام انگلیسی African Brown Headed   

و نام علمی  Poicephalus cryptoxanthus  بسیار شبیه طوطی سنگال و طوطی میر ( MEYER) است و دارای سه زیر گونه

 P. c. cryptoxanthus, P.c. tanganyikae, and P.c. zanzibaricus are all می باشد.

African Brown Headed

 

پراکنش : این طوطی بومی شرق آفریقا (موزامبیا) می باشد.

پراکنش

 

خصوصیات ظاهری: در تصویر زیر تمام خصوصیات این پرنده و تفاوت آن با دیگر طوطی های شبیه خودش مشخص شده است. رنگ کله قهوه ای ، رنگ بدن سبز که در برخی نقاط مایل به خاکستری، زیر بالها مایل به زرد(که هنگام پرواز مشخص میشود) است. رنگ چشم در پرندگان جوان سیاه است. پرنده نر و ماده بسیار شبیه هم هستند. اندازه جثه بدن این طوطی ۲۲ سانتیمتر و وزن اش بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ گرم است.

 

زندگی در اسارت : این طوطی زیاد شناخته شده نیست اما پرنده ایست که به راحتی می توان آن را به عنوان پرنده خانگی نگهداری کرد. بسیار شیرین و کمی خجالتی است. به توجه صاحب خود نیازمند است و در صورت عدم توجه افسرده می شود. اندازه قفس مانند سایر طوطی ها باید به گونه ای باشد که به راحتی در آن بالاو پایین رفته و به اسباب بازی های کوچک جهت سرگرم شدن نیاز دارد.در صورتی که از جوانی نزد انسان باشد می تواند چند کلمه یاد گرفته و صداهای مختلف را تقلید کند. 

African Brown Headed

تغذیه: به خوردن دانه ها علاقه مند است.(دانه های رایج طوطی ها مانند آفتابگردان و…) انواع آجیل، میوه ، جوانه گلها، شهد گلها و تمام دانه های خانواده گندمیان را می توان در رژیم غذایشان قرار داد.آنها آفت مزارع ذرت هستند.

شیکرا

توجه : کلیه مطالب و مقاله های این سایت متعلق به وب سایت رسمی طوطی سانان (www.parrot.ir)  و پارسی پت و زیر مجموعه شرکت شبکه ارتباطات کامپوتری ایران (AKA Networks) است.کپی برداری بدون ذکر منبع و نام صریح و لینک شده وب سایت www.parrot.ir و نام نویسنده مقاله مصداق بارز دزدی است و از طرف شرکت ارتباطات کامپوتری ایران مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.در صورت تمایل به استفاده از مقاله های این سایت میبایست منبع را به صورت یک لینک معتبر و صریح به همراه نام مترجم و نویسنده مقاله به این صورت ذکر کنید :


منبع : www.parrot.ir

مترجم : نام مترجم مقاله

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>