طوطی آمازون تاج زرد

طوطی آمازون تاج زرد

طوطی آمازون تاج زرد با نام علمی Amazona ochrocephala یک گونه طوطی بومی مناطق گرمسیری جنوب آمریکا و پاناما می باشد. طبقه بندی و تشخیص این گونه بسیار مشکل است و اغلب با آمازون سر زرد و چند گونه ی دیگر در یک گروه قرار می گیرد.

طول بدن طوطی آمازون تاج زرد ۳۳-۳۸ سانتی متر است و مانند اکثر طوطی های آمازون دارای دم کوتاه و مربعی می باشد .

طوطی آمازون سر زرد در منطقه ی آمازون و گینه ، شمال غربی جنوب آمریکا و پاناما حضور دارد. این گونه در جنگل های استوایی ، مناطق مرطوب یا خشک ، دشت و حتی مزارع زراعی مشاهده شده است. به طور عمده پرنده ای است که در دشت دیده می شود اما به طور محلی تا ارتفاع ۸۰۰ متر نیز دیده شده است.

طوطی آمازون تاج زرد به صورت جفت یا گله هایی تا ۳۰ نفر وجود دارند . غذای آنها شامل آجیل ، میوه ، دانه و انواع توت می باشد. غذاهایی با قند و میزان بالای نمک ها می تواند برای آنها خطرناک باشد.

طوطی آمازون تاج زرد یک لانه ی تودرتو در تنه ی درختان به خصوص درخت خرما حفر می کنند و معمولا ۲-۳ تخم می گذارند که تخم ها پس از ۲۶ روز تبدیل به جوجه می شوند و جوجه ها پس از ۶۰ روز قادر به ترک لانه خواهند بود.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>