طوطی آمازون تاج قرمز

طوطی آمازون تاج قرمز

طوطی آمازون تاج قرمز با نام علمی Amazona viridigenalis اغلب با عنوان طوطی تاج قرمز یا طوطی آمازون گونه سبز و یا طوطی مکزیکی مو قرمز  مشهور می باشد. طوطی آمازون تاج قرمز بومی شمال شرقی مکزیک می باشد . در حال حاضر جمعیت طوطی آمازون تاج قرمز سالانه ۱۰۰۰-۲۰۰۰ عدد کاهش می یابد که باید گفت صادرات غیر قانونی و از دست رفتن زیستگاه عوامل کاهش جمعیت این نوع طوطی می باشند.

ویژگی های بارز طوطی آمازون تاج قرمز شامل داشتن پیشانی و تاج قرمز روشن ، رگه های آبی اطراف چشم و گونه های سبز رنگ است.

 

 

محدوده ی طبیعی زندگی طوطی آمازون تاج قرمز سراسر سرزمین های پست شمال شرق مکزیک می باشد. این پرندگان در جوامع بشری در جنوب فلوریدا ، جنوب کالیفرنیا ، هاوایی و تگزاس تربیت و اهلی شده اند.

رژیم غذایی شامل دانه ، میوه ، شهد و گل ها می باشد . طوطی آمازون تاج قرمز مانند بسیاری دیگر از پرندگان داخل تنه ی درختان لانه های تودرتو حفر می کند و معمولا ۳-۵ تخم می گذارد که تخم ها پس از۲۹ روز تبدیل به جوجه می شوندو جوجه ها پس ۹ هفته قادر خواهند بود که لانه را ترک کنند.

طوطی آمازون تاج قرمز

طوطی آمازون تاج قرمز

طوطی آمازون تاج قرمز به عنوان یک پرنده ی خانگی محبوب نگهداری می شود و اهل بازی و تفریح است و به توجه زیادی نیاز دارد و برخی از آنها در سخنگویی بسیار ماهر و پیشرفته عمل می کنند.

طوطی آمازون تاج قرمز

طوطی آمازون تاج قرمز

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>