طوطی آمازون شرابی

طوطی آمازون شرابی

طوطی آمازون شرابی با نام علمی Amazona vinacea یک نوع از انواع طوطی سانان می باشد که زیستگاه آن آرژانتین ، برزیل و پاراگوئه است.

طول بدن طوطی آمازون شرابی ۱۲-۱۴ اینچ می باشد و وزن آن ۳۰۰-۴۵۰ گرم است. اسم طوطی آمازون شرابی از رنگ قرمز – شرابی قفسه سینه و شکم نشات گرفته است.  پرهای پشت بدن این طوطی سبز رنگ است که به سمت انتها تیره رنگ می شود. یک طرح قرمز رنگ نیز در بالای منقار طوطی آمازون شرابی دیده می شود. رنگ این طوطی جالب است و زمانی که هیجان زده می شود تاج سر حالت پف کرده و پوش داده شده به خود می گیرد.

طوطی آمازون شرابی

طوطی آمازون شرابی

جمعیت جهانی این طوطی ۱۰۰۰-۲۵۰۰ عدد می باشد.

رژیم غذایی و سیستم تغذیه از گل ها ، میوه ها ، انواع دانه و محصولات زراعی می باشد و زیستگاه طبیعی طوطی آمازون شرابی جنگل های گرمسیری و حاره ای و هم چنین دشت های مرطوب و مزارع می باشد.

متوسط طول عمر طوطی آمازون شرابی در اسارت ۳۰-۵۰ سال می باشد. اگرچه این طوطی دارای دو شکل جنسی است و ابعاد بدن طوطی نر بزرگ تر از طوطی ماده می باشد ولی آزمایش DNA مناسب ترین راه برای تشخیص جنسیت است.

طوطی آمازون شرابی توانایی صحبت کردن را دارد وبسیار بازیگوش است وعلاقه ی شدیدی به بازی و داشتن یک هم بازی دارد.

طوطی آمازون شرابی به خاطر از دست دادن زیستگاه و قاچاق زیاد در پاراگوئه در معرش خطر اتقراض قرار دارد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>