طوطی آمازون صورت زرد (Yellow-faced Parrot)

طوطی آمازون صورت زرد (Yellow-faced Parrot)

طوطی آمازون صورت زرد (Yellow-faced Parrot) با نام علمی Alipiopsitta xanthops اغلب با نام طوطی صورت زرد مشهور می باشد .  طوطی آمازون صورت زرد یک طوطی نیمه گرمسیری از قبیله ی Arini می باشد و برای سال های بسیاری در جنس Amazona طبقه بندی شده بود.  طوطی آمازون صورت زرد اغلب به رنگ سبز و زرد با یک سر زرد رنگ می باشد . این طوطی یک گونه ی نیمه کوچ نشین می باشد که در منطقه ی سرادو در برزیل و در مجاورت بولیوی وجود دارد . طوطی آمازون صورت زرد به دلیل تخریب زیستگاه در جمعیت های بسیار پائین حضور دارد .  البته طوطی آمازون صورت زرد به صورت محلی در زیستگاه های حفاظت شده هنوز حضور دارد و می تواند به صورت تکه ای در برخی زیستگاه بماند و این اتفاق کاهش جمعیت آن را کاهش می دهد.

طوطی آمازون صورت زرد (Yellow-faced Parrot)

طول بدن طوطی آمازون صورت زرد چیزی حدود ۲۷ سانتی متر می باشد و دارای یک بدن قوی و یک دم کلفت نیز است . این طوطی عمدتا سبز و زرد می باشد و دارای یک تاج زرد رنگ نیز است . هم چنین گونه ها به رنگ زرد دیده می شوند. بقیه سر ، سطوح بالایی و قفسه ی سینه به رنگ سبز دیده می شوند. دو طرف شکم اغلب خال دار و نارنجی مایل به زرد می باشد.  بال ها به طور برحسته سبز رنگ هستند ، پرهای مرکزی دم کوتاه تر و به رنگ سبز می باشند . پاها خاکستری روشن و عنبیه ی چشم زرد رنگ هستند. جنس نر  و ماده کاملا شبیه به هم هستند و از نظر جثه نیز تفاوتی ندارند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>