طوطی آمازون عینک قرمز ( Red-spectacle Amazon)

طوطی آمازون عینک قرمز ( Red-spectacle Amazon)

طوطی آمازون عینک قرمز ( Red-spectacle Amazon) با نام علمی Amazona pretrei یک گونه طوطی از خانواده ی Psittacidae می باشد که بومی آرژانتین ، برزیل و پاراگوئه می باشد. زیستگاه های طبیعی طوطی امازون عینک قرمز شامل جنگل های نیمه گرمسیری ، گرمسیری خشک ، دشت های مرطوب نیمه گرمسیری ، جنگل های مونتانه نیمه گرمسیری مرطوب ، دشت های بی درخت خشک و مزارع می باشد. به همین دلیل از دست دادن زیستگاه بزرگ ترین تهدید برای این طوطی می باشد.

طول بدن طوطی آمازون عینک قرمز حدود ۳۲ سانتی متر می باشد و وزن تقریبی آن نیز ۲۹۵ گرم است .رنگ عمومی بدن سبز رنگ است با لکه های قرمز رنگ پراکنده که در سطح سر پخش شده اند که میزان نقاط قرمز رنگ در بخش های مختلف سر چون پیشانی ، گونه ها و اطراف چشم متفاوت می باشد ،  حلقه ی چشم سفید رنگ ، هم چنین رنگ قرمز در بخش خم بال دیده می شود که  در ماده ها این بخش کمتر است ، هم چنین در پرهای بال رنگ آبی و هم چنین زرد نیز دیده می شود.

طوطی آمازون عینک قرمز در حین پرواز صداهای بلندی تولید می کند که پرنده ای پر سر و صدا است و فریادهای بلندی می کشد و اغلب صدای hee – o  hee-o  را ایجاد می کند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>