طوطی آمازون نوک زرد

طوطی آمازون نوک زرد

طوطی آمازون نوک زرد با نام علمی Amazona collaria هم چنین به عنوان طوطی آمازون جامائیکا یی یک گونه از انواع طوطی سانان محسوب می گردد. این طوطی دارای بدنی عمدتا سبز رنگ با دمی کوتاه و گردن و گلویی صورتی رنگ می باشد. طوطی آمازون نوک زرد بومی جنگل های گرمسیری و نیمه گرمسیری ، دشت های مرطوب ، جنگل های مرطوب حرا گرمسیری و نیمه گرمسیری ، جنگل های مونتانه ، مزارع و باغ های روستایی می باشد. طوطی آمازون نوک زرد با از دست دادن زیستگاه و به دا انداختن های غیر قانونی در لیست گونه های در حال انقراض قرار گرفته است.

طوطی آمازون نوک زرد در اصل توسط لینه در قرن ۱۸ در کتاب سیستم های طبیعی توصیف شده است. طوطی آمازون نوک زرد بدنی به طول ۲۸ سانتی متر با پرهایی سبز رنگ و در ناحیه ی گلو ، سینه و دو طرف گردن به رنگ صورتی هستند. پرهای نوک بال آبی تیره می باشد و حلقه ی چشم سفید رنگ لخت است که لبه ی آن توسط پرهای سفید رنگ باریکی پوشانده شده است. پرهای دم سبز رنگ است با پایه های قرمز رنگ و منقار زرد رنگ می باشد. جنس نر و ماده دارای ظاهر یکسانی هستند و هیچ تفاوت ظاهری با هم ندارند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>