طوطی آمازون هیسپانیولان (Hispaniolan Amazon )

طوطی آمازون هیسپانیولان (Hispaniolan Amazon )

طوطی آمازون هیسپانیولان (Hispaniolan Amazon ) یا طوطی هیسپانیولان با نام علمی Amazona ventralis یک گونه طوطی از خانواده ی Psittacidae می باشد که در هیسپانیولا ، هائیتی ، جمهوری دومینیکن و هم چنین پورتوریکو و هم چنین جزیره ی ویرجین آمریکا مشاهده شده است. عمده ترین ویژگی که این طوطی را از سایر طوطی های آمازون مجزا می نماید پیشانی سفید ، منقار رنگ پریده ، حلقه ی چشم سفید ، الگوی آبی رنگ در گوش و شکم قرمز می باشد.

زیستگاه طبیعی آن عبارتند از جنگل های نیمه گرمسیری ، گرمسیری خشک ، جنگل ها و دشت های مرطوب نیمه حاره ای و گرمسیری ، جنگل های مونتانه و مرطوب نیمه حاره ای  یا گرمسیری و مزارع می باشد.

همان طور که سایر طوطی های آمازون مناطق با پتانسیل غذا را ترجیح می دهند ، طوطی آمازون هیسپانیولان نیز مناطق با فرصت های غذایی را برای زندگی انتخاب می کند. طوطی آمازون هیسپانیولان به عناون یک حیوان خانگی محبوب در در جمهوری دومینیکن شناخته شده است.

 طوطی آمازون هیسپانیولان لانه ی خود را درون حفره  ی درخت ایجاد می نماید و ۲-۴ تخم می گذارد ، طی ۳۰ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و پس از ۱۰- ۱۲ هفته جوجه ها پردار می گردند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>