طوطی آمازون پشت گردن زرد (Yellow-naped Amazon)

طوطی آمازون پشت گردن زرد (Yellow-naped Amazon)

طوطی آمازون پشت گردن زرد (Yellow-naped Amazon) با نام علمی   Amazona auropalliata هم چنین با عنوان طوطی پشت گردن زرد نیز مشهور می باشد که برخی اوقات آن را یک زیر گونه از طوطی آمازون تاج زرد در نظر می گیرند. طوطی آمازون پشت گردن زرد به علت تخریب جنگل ها و هم چنین تجارت غیر قانونی با کاهش جمعیت شدید مواجه شده است. طوطی آمازون پشت گردن زرد به راحتی صداها را تقلید می نماید و در اسارت نیز کلمات را از انسان می آموزد که احتمالا به این دلیل است که طوطی آمازون پشت گردن زرد در تجارت به عنوان یک حیوان خانگی محبوب شناخته شده است. با این حال باید گفت که یادگیری کلمات در طوطی آمازون پشت گردن زرد مانند همه ی طوطی های دیگر در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

طوطی آمازون پشت گردن زرد (Yellow-naped Amazon)

طوطی پشت گردن زرد به وسیله ی تاج و پیشانی سبز رنگ و هم چنین یک باند زرد رنگ در ناحیه ی پائینی گردن از سایر طوطی ها به خوبی متمایز می گردد. منقار خاکستری تیره است و به سمت قاعده ی فک کم رنگ تر می گردد. هم چنین پاها نیز به رنگ خاکستری تیره دیده می شوند.

طوطی آمازون پشت گردن زرد بومی سواحل اقیانوس آرام از جنوب مکزیک به سمت شمال کاستاریکا می باشد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>