طوطی آمازون پوئرتو ریکه (Puerto Rican Amazon )

طوطی آمازون پوئرتو ریکه (Puerto Rican Amazon )

طوطی آمازون پوئرتو ریکه (Puerto Rican Amazon ) با نام علمی Amazona vittata هم چنین با عنوان Iguaca نیز شناخته شده است که تنها  پرنده بومی مجمع الجزایر پوئرتو ریکه از خانواده ی  طوطی های آمازون می باشد . طول بدن طوطی آمازون پوئرتو ریکه حدود ۲۸-۳۰ سانتی متر می باشد و هم چنین وزن بدنش ۲۵۰-۳۰۰ گرم می باشد . رنگ بدن عمدتا سبز با پیشانی قرمز رنگ و حلقه ی سفید اطراف چشم می باشد. دو زیر گونه برای طوطی آمازون پوئرتو ریکه گزارش شده است که هنوز برای داشتن تمایز میان آنها تردید وجود دارد و یکی از زیر گونه ها در سال ۱۹۱۲ منقرض شده است و در حال حاضر نزیدک ترین خویشاوند طوطی آمازون پوئرتو ریکه طوطی آمازون کوبا می باشد. طوطی آمازون پوئرتو ریکه دارای یک شکل جنسی می باشد به این ترتیب که جنس نر و ماده کاملا شبیه به هم می باشند .

طوطی آمازون پوئرتو ریکه (Puerto Rican Amazon )

طوطی آمازون پوئرتوریکه در سن ۳-۴ سالگی به بلوغ می رسد . معمولا ماده ها روی تخم می خوابند و پس از ۶۰ روز از تفریخ تخم ها جوجه ها پردار می شوند. رژیم غذایی متنوع است و شامل  گل ، میوه ، برگ ، پوست درخت و شهد می باشد.

در سال ۲۰۱۲ کل جمعیت  افراد طوطی آمازون پوئرتو ریکه ۵۸-۸۰ نفر در طبیعت و بیش از ۳۰۰ نفر در اسارت بوده است.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>