طوطی آمازون کاوالس

طوطی آمازون کاوالس

طوطی آمازون کاوالس با نام علمی  Amazona kawalli اغلب به عنوان طوطی آمازون صورت سفید یا طوطی کاوالس مشهور می باشد که یک گونه طوطی نسبتا بزرگ در خانواده ی طوطی سانان می باشد. این طوطی بومی  جنوب مرکز آمازون در برزیل می باشد جایی که به طور عمده از پوشش سبز رنگ درختان در کنار رودخانه ها پوشیده شده است.

طبقه بندی طوطی آمازون کاوالس در ابتدا بسیار گیج کننده بود که آن را ابتدا چیزی جدا از طوطی آمازون می دانستند و اولین بار حدود ۱۰۰ سال قبل این طوطی توصیف گردید. اگر چه طوطی آمازون کاوالس بسیار شبیه طوطی آمازون میلی می باشد اما به راحتی با الگوی ذسفید رنگ روی پوستش از آن گونه جدا می گردد.

محدوده ی زندگی طوطی آمازون کاوالس مربوط به  مناطق بالاتر ریوجوروآ یعنی ایالت آمازوناس و جنوب منطقه ی سانتارم  و شمال غربی برزیل است. آنها در جنگل های انبوه زندگی می کنند و احتمالا مناطق مرزی رودخانه را ترجیح می دهند.

طول بدن طوطی آمازون کاوالس ۳۸ سانتی متر می باشد.  طوطی نر ، ماده و نابالغ ها همگی دارای یک نوع شکل ظاهری می باشند. رنگ بال و پر به طور عمده سبز رنگ می باشد با پرهای سیاه گرد از تاج به سمت گوشه های فوقانی و دو طرف گردن طوطی وجود دارند.

طوطی آمازون کاوالس یک طوطی فعال ، پر سر و صدا است و عادت به جویدن دارد. آنها به راحتی رام می شوند اما پرورش آنها معمول نیست.

ترکیب مواد غذایی مورد نیاز طوطی آمازون کاوالس شامل مواد خشکی چون : گلرنگ ، جو ، گندم  و دانه ی آفتابگردان می باشد. هم چنین نیاز به انواع سبزیجات ، میوه ها ، جوانه ها و آجیل نیز دارد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>