طوطی آمازون کوبا

طوطی آمازون کوبا

طوطی آمازون کوبا با نام علمی Amazona leucocephala اغلب به عنوان طوطی کوبا نیز شناخته می شود که یک نوع طوطی با ابعاد متوسط و عمده ی پرها به رنگ سبز می باشند که اغلب در جنگل های خشک کوبا ، باهاماس و جزایر کای من واقع در دریای کارائیب یافت می شود.

طول بدن طوطی آمازون کوبا به طور متوسط ۲۸-۳۳ سانتی متر می باشد و دارای بال هایی به رنگ سبز همراه با پرهای آبی می باشد. رنگ های مختلفی در سر طوطی آمازون کوبا می توان یافت که تغییر در این رنگ ها به شناسایی زیر گونه ها کمک خواهد کرد.

تغذیه ی طوطی آمازون کوبا از دانه ها و انواع میوه ها به خصوص از میوه های درختان خرما و از این قبیل درختان می باشد.

فصل تولید مثل طوطی آمازون کوبا از مارس تا سپتامبر می باشد و اغلب لانه هایشان را درون حفره های درختان به صورت طولی ایجاد می کنند ، تنها گروه معدودی به طور استثنا لانه های زیر زمینی درون سنگ آهک جهت جلوگیری از آتش سوزی می سازند. طوطی آمازون کوبا معمولا ۲-۴ تخم سفید رنگ می گذارد که پس از ۲۶-۲۸ روز تبدیل به جوجه می شوند.

طوطی آمازون کوبا به دلیل از دست دادن زیستگاه در لیست گونه های در معرض خطر قرار دارد و کمتر دیده شده که آمازون کوبا در اسارت نگهداری شود به همین دلیل یکی از گران قیمت ترین گونه های طوطی های آمازون به حساب می آید.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>