طوطی آمازون گوادلوپ (Guadeloupe Amazon)

طوطی آمازون گوادلوپ (Guadeloupe Amazon)

طوطی آمازون گوادلوپ (Guadeloupe Amazon) با نام علمی Amazona violacea یک گونه ی منقرض شده از خانواده ی Psittacidae می باشد.  این طوطی بومی جزیره ی گوادلوپ می باشد. در سال ۱۷۷۹ طوطی آمازون گوادلوپ شکار می شد و امروزه بسیار نادر است . اولین بار در سال ۱۶۶۷ برای اولین بار توسط Jean-Baptiste Du Tertre طوطی آمازون گوادلوپ توصیف شد.

طوطی آمازون گوادلوپ (Guadeloupe Amazon)

 

ابعاد جثه ی طوطی آمازون گوادلوپ به اندازه ی یک مرغ می باشد ، منقار و چشم هم مرز رنگ قرمز می باشد . پرهای سر ، گردن و شکم به رنگ بنفش می باشند . همه ی قسمت پشت بدن به رنگ سبز دیده می شود. بقیه بدن زرد ، سبز و قرمز است.

 در سال ۱۷۴۲ Jean-Baptiste Labat طوطی آمازون گوادلوپ را به این صورت توصیف کرد : این طوطی دارای سر ، گردن و شکم به رنگ تخته سنگ و پر وبال هایی به رنگ سبز و سیاه است . پشت بدن به طور کامل به رنگ سبز و کناره ها به رنگ زرد و قرمز دیده می شوند.

محدوده  ی زندگی طوطی آمازون گوادلوپ به طور کلی شامل جزیره ی گوادلوپ ، آنتیل و کارائیب می باشد . تصور کلی این است که این طوطی در مناطق جنگلی زندگی می کرده است . با توجه به اینکه طوطی آمازون گوادلوپ در گذشته به طور وسیعی شکار شده است و منقرض گردیده است در حال حاضر  هیچ اطلاعاتی در زمینه ی رژیم غذایی ، اکولوژی و سیستم تولید مثل این طوطی وجود ندارد.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>